recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indbygningshøjtalere, er det en god ide?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Indbygningshøjtalere, er det en god ide?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Indbygningshøjtalere, er det en god ide?
    Sendt: 07-Februar-2016 kl. 14:28
Vi skal snart bygge et nyt hus, og jeg har derfor nu muligheden for at lave indbygningshøjtalere en række steder.

Jeg har overvejet at lave det disse to steder:
1. Hjemmebioen i stuen
2. Lofthøjtalere i udvalgte rum, som er koblet til en Sonos CONNECT:AMP

Jeg tror jeg er noget frem til jeg ikke vil have indbygningshøjtalere, men er stadig lidt i tvivl.

1. I hjemmebioen i dag kan man efterhånden få rigtig gode højtalere som også er flotte, og det vil være nemmere at skifte dem løbende end ved indbygningshøjtalere, hvor jeg skal bruge de samme højtalere i mange mange år.

2. Jeg tror lyd der kommer fra loftet vil være mærkelig, og en Sonos højtaler som står på et møbel vil levere bedre lyd, og ser bestemt ikke grim ud.

Er I enige i min overvejelser, eller er der også andre ting jeg bør tænke på?

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:04
Jeg er i den grad enig i begge punkter. Jeg har selv skifte højatlere en del gange, fordi jeg gerne vil prøve noget nyt. Samtidig med at jeg ofte låner højtalere med hjem fra mit job eller kollegaer. Så alene af den grund er indbygningshøjtalere for mig et no-go.

Derudover mener jeg også, at man bør placere sine højtalere korrekt, og korrekt er ikke i loftet.

I min optik, skal man kun vælge indbygningshøjtalere hvis udseende er det vigtigste, hvis man går op i lyd, er det en meget dårlig løsning.
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:22
Hvis man bygger nyt hos behøver indbygningen vel ikke begrænses til loftet.
Man kan vel få nogle gode højttalere til indbygning i væg?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:37
Vi flytter ind i vores nye hus om 3 uger og vi har valgt at få nogle fede Tannoy kasser bygget ind i loftet. Vi får bygget dem ind i spisestuen, dagligstuen og begge badeværelser, det hele kommer til at blive delt op i 4 zoner. Jeg har lyttet på det flere gange hos min leverandør og ja det er korrekt at højtalere i loftet ikke er optimalt. Men jeg synes det lyder godt, og det slår på alle områder en stående SONOS højtaler. 

Hvis du bor i nærheden af KBH skal du være velkommen til at komme forbi og lytte når vi er flyttet ind
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:42
Fidusen ved indbygnings højttalere er, at man kan få dem store, hvis de sættes i en ny væg. Vigtigt er det med afstivning, ligesom i en højttaler. Et foredrag med en akustiker foreslog indbyggede højttalere, og brugen af tre gips plader i væggen. Hvis en højttaler står tæt på en væg, giver det en uheldig refleksion. Men er den plan med væggen, giver det ingen refleksion.
Indbygnings højttalere kan have store membraner.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu