recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra non B&O tv til Beolab 3 og Beolab 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra non B&O tv til Beolab 3 og Beolab 11

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra non B&O tv til Beolab 3 og Beolab 11
    Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:06
Hej, 

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp til mit setup, hvor jeg ønsker at få lyden fra mit tv ud over Beolab højttalerne. 

Jeg har købt en Almando Multiplay Stereo Powerlink converter, som har to indgange og én udgang. Her skal jeg sætte min Beosound 5 Encore til den ene indgang og mit tv til den anden indgang. 
På Almando converteren følger en rca adapter med til den ene indgang (tiltænkt tv'ets signal). På denne adapter sidder tre hun-stik. Left, Right, og 12v trigger. 

Jeg satte det hele op iht. manualen med et almindeligt phonokabel (left/right) fra tv'et til adapteren. Jeg har dog ikke et kabel med det ekstra 12v trigger-stik og ved ærligt talt ikke hvad det bruges til. 

Da jeg tændte Beosound Encoren forløb det hele problemfrit og spillede fint. Derefter slukkede jeg Encoren og tændte tv'et for at se om højttalerne modtog signal og det hele virkede som det skulle. Her gik det så temmelig meget galt, da der var fuld skrald på højttalerne og subwooferen. Altså ingen volumeregulering... Meget, meget dumt. Mit spørgsmål er, om jeg skal tilslutte et rca-kabel der også har trigger-stik til rca-adapteren før det virker? Eller om der måske er noget jeg overser?

På forhånd tusind tak for svar.

Mvh Søren  






Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:29
Nej, du skal tilslutte den til noget der har volumenkontrol på udgangen. Det har dit TV ikke, så det vil ikke virke. Du kan prøve at tilslutte via TVets hovedtelefonudgang, hvis den har sådan en. Ellers skal du have fat i en volumenkontrolleret DA converter og sætte ind mellem din boks og TV. Det bliver desværre ikke billigt i så fald.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 15:50
Hej Torben,

Tusind tak for dit svar. Jeg har udgang til høretelefoner, så det prøver jeg lige.

Mvh Søren
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 16:13
Jeg har lige prøvet at bruge hovedtelefon-udgangen på tv'et med et mini-jack til phono og forbinde det til almando converteren. Jeg går ud fra at det er den eneste måde man kan bruge udgangen? Der sidder nemlig left og right udgange lige ved siden af den, som jeg ikke har prøvet at benytte, men tænker at jeg får samme problem som tidligere, hvis jeg prøver. 

Hvorom alting er, så virker det umiddelbart med hovedtelefonudgangen. Jeg kan i hvert fald volume-regulere via. tv'et, men der er en svag brummen/susen fra højttalerne. Kan det mon blot være dårlige kabler, der er årsag til dette?

Endnu en gang tak. 


 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 19:55
Det er nok nærmere en dårlig analog udgang i TVet der er problemet. Det kan du nok ikke gøre noget ved, med mindre du VED at kablet er af tvivlsom kvalitet (eks 5 m lakridssnøre-kabel).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Søren.B Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: København DK
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.B Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 08:50
Det frygtede jeg.
Heldigvis ser det ud til, at jeg er kommet rundt om problemet ved at skrue ned på converteren. Der sidder volumeregulering til left og right på den. Ved at skrue ned for dem og skrue op via fjernsynet i stedet er brummen væk.

Tak for din tid og svar, Torben! :)
Til top
BJEPSEN.COM Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2011
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BJEPSEN.COM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2016 kl. 17:58
jeg har et sæt BL-6000 og BL-11 sat til et non B&O tv igennem en BeoPlay connection hub 
og det virker skide godt om jeg bruger apple eller tv fjernbetjening det virker bare Clap

Har også prøvet Almando men der kom en ubehagelig SKRAT lyd når jeg skiftede kanal ConfusedShocked
så den blev lagt til side
BeoVision 12-65 NG, BeoSystem 4, BL-11, BL-6000, BL-4, ATV-4, Synology DS216-Play, Panasonic DMR-BCT84, WAOO 4K TV-Boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu