recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med afspilning af atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med afspilning af atmos

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Så har jeg tjekket igen. Ved afspilning af truehd jan jeg vælge Dolby atmos/surround. Så den er vel god nok?

Ved afspilning af DTS HD master kan jeg ikke vælge andet end DTS HD Master.. Dette er jo så ikke godt nok..


På nogle apparater kan man ikke vælge Dolby surround som up-mikser sammen med DTS HD Master, så lange man kører bitstream. Hvis du alligevel gerne vil bruge Dolby surround ( i stedet for Neural:X) sammen med DTS HD kan du konvertere DTS lyden til PCM i afspilleren, så kan du bruge Dolby surround til up-miksing.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:15
Yes så virker det... vi har jo ikke fået DTS:X firmware endnu ... det er kun Denon X7200 og Marantz AV8802A som har fået det allerede :-)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:16
Både 8802 og 8802a har fået updaten.
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Yes så virker det... vi har jo ikke fået DTS:X firmware endnu ... det er kun Denon X7200 og Marantz AV8802A som har fået det allerede :-)


Ja og der er også dem der aldrig får Neural:X eller DTS:X. Det kommer ikke til min Yamaha fra sidste år, men den har da Atmos og Dolby Surround. På Yamaha kan man sjovt nok godt mikse DTS og Dolby surround selvom man bitstreamer. Ved ikke lige hvorfor Marantz og Denon? ikke kan.


Redigeret af Flash! - 08-Februar-2016 kl. 20:26
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:11
Ok det var bare fordi jeg læste manualen og der forstod jeg det sådan at den allerede havde dts-x men hvis jeg lige kobler hjernen til i 2sek. så burde jeg jo vide at updaten ikke er kommet endnu.

Jamen så er der jo ikke rigtig noget galt. DEJLIGT!:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu