recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router med multicast support på wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router med multicast support på wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router med multicast support på wifi
    Sendt: 08-Februar-2016 kl. 11:02
Hej

Jeg har pt en Netgear WNDR3700 med dd-wrt på, hvor jeg har måtte adskille LAN fra WIFI for at mit IPTV ikke lægger det trådløse ned. Jeg har så lavet et par regler i FW, for at jeg stadig kan styre ting fra det trådløse på LAN'et.
Jeg har dog venner som sagtens kan køre IPTV på det trådløse med Waoo's standard router.
Hvis jeg skulle investere i en ny router, findes der så noget som kan klare dette, så jeg også slipper for at separere WIFI og LAN?
Jeg kan desuden heller ikke se DR1 på det ene TV og så TV2 på et andet, så begynder det at pixelere - ved dog ikke om de 2 ting hænger sammen.

/K.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 15:21
Hvis det fungerer for dine venner med Waoos standardrouter, hvorfor så ikke bruge den? Så er du også fri for problemer med ikke at kunne se to kanaler samtidig, og start forfra vil også virke.
/Peter
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 21:21
De har så en del andre begrænsninger, som jeg ikke vil have. Bl.a. mulighed for 2 trådløse net og fjernadministration
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:47
Waoo kører med sin egen propritære løsning (specieelle bokse) når de sender trådløst fra fiberboksen til tv boksen. Ved ikke hvordan det virker, men jeg tror ikke det er normal wifi.
Jeg har ikke set nogen routere der kan sende multicast over wifi stabilt.
Man kan godt se waoo tv f. Eks. På en tablet, det er ikke multicast, men streaming.
/Peter
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 11:45
Jeg bruger DVBlink i dag, men undre mig også over at TV2 ofte kører dårligere (pixelere) end DR1. Hvordan kan det være?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu