recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Basproblem efter indkøb af nyt grej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Basproblem efter indkøb af nyt grej

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tulliz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2011
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulliz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Basproblem efter indkøb af nyt grej
    Sendt: 08-Februar-2016 kl. 12:56
Kære alle

Jeg har et par aktive højtalere (Argon 7350A), som jeg indtil videre kun har brugt med min computer og/eller telefon. Spillede ikke ligefrem høj musik hver dag, men har aldrig hørt noget fra min overbo. Jeg havde en subwoofer tilsluttet også, som var skruet kraftigt ned, og det gav aldrig problemer.

Jeg kan godt li' at rode med musik og har derfor købt et par pladespillere plus en mixer (AT LP120 x 2 + Numark M101). Nu er min overbo så begyndt at klage over, at han kan høre, bassen dunker ovenpå, selvom jeg ikke engang spiller højt - jeg spiller næsten aldrig højt. Via mixeren er bassen indstillet på halv styrke, subwooferen er ikke slået til.

Jeg undrer mig selvfølgelig lidt, for det er de samme højtalere, jeg hele tiden har haft, og de spiller lavere volumemæssigt, end jeg har gjort hidtil. Via mixeren står bassen lidt midt mellem low/max. Alligevel er dunkende bas pludselig blevet et problem. Den åbenlyse løsning er at skrue yderligere ned for bassen, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om nogen her har en forklaring. Har det, at jeg har købt en mixer, pludselig fundet nye basfrekvenser i mine højtalere, som de ikke var klar over, at de havde før? Eller har det noget med Gain-knapperne at gøre?

Jeg er ikke interesseret i at genere min nabo, vi har en god dialog, jeg prøver bare at forstå problemet som den Hi-Fi-noob, jeg er. På forhånd tak.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 13:20
Prøv at lade være med at bruge subwooferen
Til top
Tulliz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-December-2011
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tulliz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 13:23
Subwooferen er ikke i brug længere :-)

Redigeret af Tulliz - 08-Februar-2016 kl. 13:24
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 13:24
Med mindre du også selv oplever at bassen er blevet kraftigere, så er det nok bare din overbo som har ændret opfattelse af hvor højt han synes du spiller.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu