recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Format!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Format!

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 22:20
  Når man har optaget film i forskellige formater fra 1,85 til 2,33 da er dette vel normalt sket ved at man komprimerer billederne ind i det format der er gængs nemlig  35mm, hvor selve billedet er de der 24 x 18 mm eller om det nå ja, kun er 23,7 x 17,7.
 
  Så afhænger resten af hvilke objektiver man anvender foran, for opnå den ønskede Anamorfiske ændring man nu ønsker.
  Engang anvendte man et optisk system der blev døbt "VistaVision", Windows Vista.
 
   Og man har aldrig med tryk på aldrig anvendt det anamorfiske princip på  Billedhøjden indenfor det filmtekniske.
 
  Jeg mener helt ærligt ting der er høje og tynde kommer fra at tingene "Bliver presset i siderne".
 
Jeg ved det jeg ved det.
 
   På vores nye Fladskærme blev billederne ekstremt dårlige når man bare lod ens Tv gøre billederne højere for fjerne de sorte bjælke,r og for at undgå denne forringelse gik man  ALLERNÅDISK  over til lade billedet fylde ens hele 16:9 Skærm, således man kunne bibeholde den kvalitet man oprindeligt mente  have krav på.


Redigeret af skyking - 13-Februar-2016 kl. 22:45
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 22:41
  Hvor mange er i praksis ikke faldet over om en  DVD er i formatet et eller andet, og der står direkte står Anamorfisk, nu tænker jeg på den gamle analoge verden.  Nogen apparater kunne gøre de sorte bjælker smallere, og hvis teksten forsvandt i anden linje. Hvis nogen kan se forskel mellem 16:9 og 1,85:1 så er de dygtigere end godt er.Wink
 
  VOILA billedet kunne løftes opad og så var teksten der _______
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu