recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe nu eller vente?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe nu eller vente?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe nu eller vente?
    Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:03
Efter jeg har købt en Nexus 6P til en i gave, og efterfølgende har prøvet den og hørt om hvor glad vedkommende er for den, så er jeg virkelig selv blevet interesseret i at eje en selv også.

Nu har jeg så også lige læst at Samsung udgiver deres Galaxy S7 den 21. februar til MWC 2016. Men hvordan udgiver Samsung deres telefoner? Kommer de lige umiddelbart efter den 21. februar eller går der lang tid før de rammer Danmark? Og holder S7 prisen som S6 koster i dag? Så jeg kan forvente at en Galaxy S7 med 64GB kommer til at koster omkring 5.000 kr. og en S7 Edge omkring 5.500 kr.?

Spørgsmålet er om jeg skal købe den lækre Nexus 6P i dag, eller vente på Galaxy S7 hvis der ikke går for lang tid og den er i samme prisleje?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:21
Samsung er ofte mere af det samme med de nyere versioner af deres telefoner.

Så hvis du kan li' Galaxy S6, så kan du nok også li' S7 og bør derfor vente.
Hvis du gerne vil have den rene Android oplevelse og være sikker på fremtidige opdateringer, så bør du vælge en Nexus telefon.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:28
Hej CG, og tak for det svar.

Jeg kan som sådan ikke li Galaxy mere eller mindre en Nexus 6P, men måske hælder jeg en anelse mere til Nexus 6P da - som du også selv siger - er den "rene varer" og rent Android.

Det var mere hvis Galaxy S7 er spækket med ny vild teknologi, at jeg ville vente. Fx hvis den kommer med 24MP kamera (ser dog ikke sådan ud). Den har dog vist 4GB ram i modsætning til Galaxy S6 og Nexus 6P med 3GB ram, men hvor meget det betyder det ved jeg ikke.

Det er dog interessant det du siger med at være sikker på en opdatering. Er Nexus 6P sikker på updates fordi den stammer fra Google? Eller bruger Samsung ikke det med at opdatere deres telefoner?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 22:05
Lige nu ligger der en sag og venter fra forbrugerklagenævnet mod Samsung. Sagen handler om at Samsung bør garantere opdateringer til deres telefoner i mindst 2 år efter køb af telefonen.

Jeg tror at Nexus er sikret opdateringer i længere tid end Samsung. Men du kan jo altid smide Cyanogenmod på begge telefoner, som har nye opdateringer.

Medmindre man har vildt meget behov for hastighed eller noget andet, så vil jeg mene at Nexus 6P er fin mange år frem.
Hvad skal man i øvrigt bruge 24 MP kamera til, når objektivet er på størrelse med et knappenålshoved?
Man kan ikke sende billederne over mail og MMS nedsætter alligevel størrelsen.
Et spejlreflekskamera på 8 MP tager bedre billeder pga. objektivet.


Redigeret af Cyberguyen - 08-Februar-2016 kl. 22:06
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 22:47
Okay det var jeg ikke klar over. Samsung tillader måske ikke opdateringer som det er i dag, men så skal man købe en ny telefon?

Korrekt med billederne, men det var også mere bare for at fortælle at et eller andet vildt, ville kunne få mig til at overveje en Samsung S7 fremfor Nexus 6P.

Nu skriver du "med mindre man har vildt meget behov for hastighed eller noget andet" så er Nexus 6P fin i mange år. Mener du at den er hurtig i dag, men vil have problemer med at kunne følge med udviklingen de næste år frem? Men sådan kan man jo blive ved sikkert. Måske jeg bare skal "check out"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu