recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - top 3: Major Big Company Fuckups
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

top 3: Major Big Company Fuckups

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: top 3: Major Big Company Fuckups
    Sendt: 08-Februar-2016 kl. 22:47
Edit: jeg mener PR fuckups

Apple har virkeligt  lavet lort i den med deres senes opdatering som gør låser telefonerne, hvis de er repareret af andre en apple selv.

Deres søforklaringer med at det er for brugernes egen sikkerhed, gør det kun værre.

Brugere der efterfølgende har indsendt telefonen til Apple for at få den lavet, har fået at vide den ikke kan laves, men ikke hvorfor den ikke kan laves.


Jeg mindes ikke noget firma har lavet sådan noget lort. Umiddelbart har VW fucket lidt up, men deres biler kører trods alt stadig fortrinligt og det er mere myndighederne de har snydt end deres kunder.

Sony har en del ting i bagagen. eksempelvis da de fjernede linux fra ps3, efter det havde været en del af markedsføringen. Deres argumenter var ikke helt ude i hampen, men det gjorde mange sure.


Håber i har nogle gode og sjove bud på hvem der fortjener en plads i top 3


Redigeret af slumbert - 08-Februar-2016 kl. 23:40
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:26
Det er da ikke nogen form for fuckup at Apple ikke vil have at andre end dem selv laver reparationer og med uoriginale reservedele. Det kan måske give et indtryk af et dårligt produkt, når en telefon med uoriginal skærm bliver solgt videre brugt.

Det eneste man kan klandre Apple for er at de ikke har givet klar besked omkring faren ved at bruge uautoriseret værksteder.

Men sådan har det altid været med Apple produkter.
Macintosh modellerne med indbyggede skærm krævede en ualmindelig speciel lang skruetrækker for at kunne åbne den.
Der var ram med specielle timings i iMac of Powerbooks, så de ikke virkede efter en opdatering, med uoriginale Apple ram.
Jeg gamblede og erstattede for under halv pris min SCSI disk i min Macintosh LC til en ikke Apple certificeret disk. Ingen forhandler ville grantere at disken virkede og man smider ikke 3500 kr ud på ingenting. Men selvfølgelig virkede det, selvom man skulle tro det modsatte.

Apples ligjtning stik har en chip så man ikke kan bruge hardware som ikke er certificeret. Det gamle stik kunne overføre 1080p video, men det nye kunne kun klare 720p pga. båndbredde i chippen. Det var vigtigere at forhindre folk i at benytte eget udstyr, end at man mistede en stor del af båndbredden.
Man kunne ikke bruge.ikke godkendte Apple fjernbetjening på ipod shuffle og nyere, fordi kommunikationen kræver certificeret chip.
De nye iMacs er limet sammen, så man ikke selv kan reparere dem.

Skal jeg nævne flere Apple dårligdomme?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 23:45
Fair nok Cyberguy. Det jeg mente var egentligt PR-fuckups. Det virker til at Apple har gjort skade påen masse af deres egne kunder. Det fint at de gerne selv vil lave deres telefoner, men deres fremgangsmåde svarer jo lidt til Folkevognsforhandleren kommer og smadrer min bil, fordi jeg benytter en uatoriseret mekaniker. Det virker til at Apple denne gang er gået langt over stregen og kan forvente at tabe eventuelle sagsanlæg, men det værste er at de har pisset på en loyal kundeskare. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:02
Jeg troede at du kendte markedet lidt bedre. . .

Det eneste som kan få folk til ikke at købe en iPhone er hvis der kommer et mere hyped produkt.

Som det ser ud i dag kan Apple slippe afsted med hvad som helst, og folk vil stadig købe deres produkter.

Deres produkter levere god ydelse og godt design. De kendte går med produkterne og det får alle andre til at gøre det samme. De er relativt nemme at finde ud af selvom man godt kan mærke at deres OS er ved at have forældet principper. Eksempelvis deres programindstillinger er håbløst dårligt lavet.
Der er prestige i at eje en telefon til 6000 kr i 8. klasse og det varer ved hele livet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:16
Det er lidt en anden diskussion, men man skal fanme være godt dum hvis hvis man køber en ny iPhone når ved at firmaet heltbevidst har smadret den man havde. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 00:24
Jeg troede at brugeren selv havde smadret sin iPhone og henvender sig til den lokale medicinmand for reparation.

Havde han henvendt sig til Apple var den jo bare blevet lavet LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu