recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Text-TV 'side-by-side' ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Text-TV 'side-by-side' ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Text-TV 'side-by-side' ?
    Sendt: 09-Februar-2016 kl. 09:09
Min fladkærm fra 2010 gik død i weekenden. Vild pank! ;-)
Normalt scanner jeg markedet i lang tid før jeg begiver mig ud i større indkøb, men et nyt husalter måtte der til - så hurtigt som muligt synes fruen! Jeg var dog overbevist om at jeg ikke igen ville give 14-16000,- for et TV der kun holder knap 6 år.

Jeg har altid været fan af Sony, både med hifi og TV, så jeg kiggede på gode Sony tilbud og scannede hutigt vurderinger og beskrivelser.
Jeg kom frem til at et KD-55X8505C til 7999,- var et ok tilbud (Elgiganten) og klarer det 5-6 år kan jeg købe et nyt igen der.

TV'et blev indkøbt og installeret i går - spøjst med Android opsætning, men det er vel sådan det skal være i dag ;-)

Stor var min overaskelse da jeg opdagede at Text-TV kun kan vises i fuld-skærm eller mixed lige som billederørs TV i gamle dage - ikke ved siden af et TV bilede ('side-by'side') som jeg ellers er vant til på min gamle fladskærm - og som også både mit mindre Sony på gæsteværelset og mine forældres og svigerforældres Sony'er også kan vise - en funktion jeg altid har været meget glad for.

Nu til mit spøgsmål - hvad hedder denne funktion, at Text-TV kan vises ved siden af det normale TV billede ?
Jeg synes ikke jeg på diverse specs kan gennemskue om et TV kan dette. Og det hjælper ikke meget at downloade vejledninger i forvejen, der står for det meste intet i vejledninger i dag, det er nærmest vildledninger.

- Duelund

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 10:35
Funktionen hedder PAT = Picture And Tekst   Side by side

Der er også PAP = Picture And Picture.   Side by side

Og PIP = Picture In Picture.   Mindre billede i hjørnet af skærmen

Redigeret af Kampus - 09-Februar-2016 kl. 10:38
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Funktionen hedder PAT = Picture And Tekst   Side by side

Der er også PAP = Picture And Picture.   Side by side

Og PIP = Picture In Picture.   Mindre billede i hjørnet af skærmen


Ok, tak. Jeg ser PAP skulle komme med en opdatering - jeg mangler endnu at opdatere til seneste FW.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 10:46
Var det ikke PAT du manglede?
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Var det ikke PAT du manglede?


Jo :-)
Jeg troede egentlig at det var en standard funktionalitet i dag, jeg har det i selv mit billige 32" Sony.

Jeg kan se at PAT slet ikke er nævnt i specs for nogle af de TV jeg ved har det, kun PAP.

Redigeret af Duelund - 09-Februar-2016 kl. 11:02
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 11:06
Jeg fik det først i de dyrere TV. Mit gamle Philips 24" billedrør havde ikke den funktion

PAP er jo betinget af to tunere eller ext kilde

Redigeret af Kampus - 09-Februar-2016 kl. 11:07
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 11:15
PAP har jeg benyttet med TV og extern kilde, f.eks. en recorder eller PC. Det er en ok feature, men jeg kan godt undvære det.

Undrer mig over at PAT overhovedet ikke er nævnt i specs for de TV som jeg ved har det. Både mit billige 32" og forældres/svigerforældres lidt dyrere 46" (og mit eget tidligere 46" som døde i weekenden). Men PAP er nævnt i dem alle.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 11:45
Jeg tror TTV er undervurderet fordi vi har fået EPG. Og ja, det er ikke det samme, men jeg brugte kun TTV til at se TV oversigter. Og nyhederne ser vi jo på nettet now-a-days
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu