recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal man vælge? (Ny 4K skærm)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal man vælge? (Ny 4K skærm)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:39
Hej

Jeg er den Lykkelige ejer af Sony tv'et og har INTET at klage over. Det er rigtig godt og Android TV fungere fint. Dog mangler der apps men de kommer sikkert. Mht. hastigheden så har jeg intet at klage over. er lykkelig for den indbyggede Chromecast der kan betjenes fra tv fjernbetjeningen. Så som Pause, Start og stop.
Det er rigtigt at den mangler timeshift og optage mulighed men de mener at det kommer i slut februar (Tvivler dog - men savner det ikke) De kritik punkter folk har et typisk på de gamle firmware versioner og det er blevet væsentligt forbedret. Der kommer jævnligt nyt software til det så Sony er OBS.
Før havde jeg et Samsung D8000 og der var tordenfluer og panelet døde efter 3,5 årOuch

Til den pris Sony har så vil jeg købe det uden at tøve. En god ide er dog at sikre dig en returret hvis du ikke kan give mig ret i ovenstående når det er sat tilSmile

God jagtClap

\Søren
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Gizmodo Gizmodo skrev:



Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

2016-modellerne er lige på trapperne. Hvis du er ude efter HDR mv. så vent på dem.
Jeg har lidt overvejet at kaste pengene efter et Sony 55X8505C (eller Samsung 55JS8005), som kan står til 7999,- lige nu - det virker som et okay fornuftigt køb i forhold til pris og billedkvalitet



Hvis du vælger Sony'en, så vær for Guds skyld sikker på, at du har returret på TV'et! Sony's implementering af AndroidTV lader MEGET tilbage at ønske. Forstået på den måde at TV'et rent betjeningsmæssigt er sløøøøøøøøøvt, kan "hænge" i funktionerne o.s.v. Det er blevet en smule bedre, for hver firmwareopdatering, men er stadig langt fra optimalt. Ligeledes fungerer f.eks. optagefunktionen STADIG ikke på TV'et, selvom det nu snart er en model som er ét år gammel. Og man kan undre sig, om den nogensinde kommer til det.

M.v.h.


Jeg kan ikke være mere enig.
Jeg er gammel SONY fan (har nok haft Sony produkter i +30 år), men er aldrig blevet mere skuffet for et indkøb, end da jeg i mandags købte et Sony Android TV (KD-55X8505C). Totalt buggy brugerfjæs. Hvis ikke det snart rettes op med en opdatering, er det mit sidste Sony køb.
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizmodo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 11:27
Men billedet skulle være i den 'gode' ende på Sony'en, ik?
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 11:37
Jo, jeg synes TV billedet er ok.
Lyden er også rimelig efter lidt equalizer justering (jeg har hørt det der er værre).

Er man flittig bruger af Text-TV som jeg, ville jeg vælge noget andet. Virker som noget der er knaldet på i en skrabet udgave, fordi det bare skal være der.

Efter hver fw opdatering, skal man lave en Factory-reset, hvilket sletter alle indstillinger, dvs. grundlæggende opsætning, kanaler, Google login, Netflix login, lyd- og billede justeringer, navngivning af input stik m.m. Og brugerfjæset er stadig buggy efter sidste fw.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 18:57
LOL sidder 3,2 m fra en 80 tommer syntes den er for lille vil have en 100tommer næste gang ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizmodo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 19:02
Andre input vedrørende de forskellige skærme? Er der andre og bedre alternativer?
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 20:55
jeg sidder 3-4 meter fra en fladskærm på 65 tommer. Det er fremragende, men en større skærm ville gøre oplevelsen større...
Til top
Gizmodo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gizmodo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 19:04
Vil et Panasonic 55CX700 være et bedre køb, på trods af den manglende (og begrænsede) support af HDR, end eksempelvis Sony 55X8505 og Samsung 55JS8005?

Var ude og se på skærmene i Elgiganten i dag, og jeg blev ikke umiddelbart skræmt af størrelsen, så jeg er temmelig sikker på, at 55 tommer ikke er for stort til stuen (afstand på 3m). Dertil synes jeg virkelig, at billedet på Samsung 55JS8005 stod flot (selvfølgelig med lidt for meget knald på farverne). Sony 55X8505 stod egentlig også flot, dog med lidt ringere sortniveau end førstnævnte. Panasonic 55CX700 så ud til at vise lidt flere detaljer i mærke scener, men jeg er lidt i tvivl, om det ikke blot skyldes nogle håbløse indstillinger i butikken. Ellers virkede skærmen ikke til at være lige så kontrastrig som de andre - den så lidt mat og 'kedelig' ud? Hmm jeg er sgu lidt i tvivl. Får man noget ud af den begrænsede HDR support hos Sony og Samsung? 


Redigeret af Gizmodo - 13-Februar-2016 kl. 19:07
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -Henrik- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 15:30
Mht. Samsung så har mit 5 år gamle Samsung en indstilling, der hedder Movie mht. farver. Det giver et langt bedre resultat end nogen af de andre skærmprofiler såsom Natural, Dynamisk m.v. Måske har det tv, du har kig på, en lignende skærmindstilling
Til top
Lassek3 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2013
Sted: Thisted, DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lassek3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2016 kl. 21:06
Har du besluttet dig for en skærm? Det er ret sjovt m, fordi jeg overvejer også en af de tre tv'er.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu