recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify vs. Tidal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify vs. Tidal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spotify vs. Tidal
    Sendt: 10-Februar-2016 kl. 12:57
Jeg er lige skiftet fra Tidal via airplay til ATV3 og så via toslink til receiver, til Spotify via Chromecast Audio mha. toslink til receiver.

Min subjektive observation er, at der er sket et fald i lydkvalitet i diskantområdet. Det virker som om området er mere dæmpet.

Mit spørgsmål er så, er der andre, der har oplevet forskel i lydkvalitet mellem Tidal og Spotify (begge 320)? Eller er det måske noget, jeg bilder mig ind (vil jeg ikke afvise kan være tilfældet)? 

Bortset fra lydkvalitet, så virker Chromecast Audio rigtig godt. Der var lidt problemer med opsætning via iPad, men helt problemfrit gennem Android telefonen :-).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu