recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm til mine forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fladskærm til mine forældre

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm til mine forældre
    Sendt: 10-Februar-2016 kl. 16:31
Jeg har fået til opgave at finde en god simpel fladskærm i prisklassen 8 - 9000 kr til mine forældre.
Det behøves ikke at kunne alt muligt teknisk, bare billedkvaliteten er god og omkring en 50 tommer skærm.
Har i nogle forslag?

Venlig hilsen
Simos
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 16:58

Køb et fra den højst mulige serie inden for beløbet, fra enten Sony, Panasonic eller LG.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 17:05
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 17:40
Hej.

Eller måske denne Panasonic CX700

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051090/TV/Panasonic-Viera-TX-50CX700E-Sammenlign-Priser

Der er kun små forskelle til CXC725. Jeg ved at CXC725 har indbygget SAT tuner. Men det er ikke alle der har brug for den.

Hilsen Carsten.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 17:43
Som jeg husker har 50" ikke bagbelyst panel.   Der skal du op i 55"

Bare lige til info.

725'eren virker som super godt bud
Til top
Simos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 18:57
Tak for de gode forslag!
De to Panasonic modeller ser interessante ud.
Jeg er også blevet anbefalet Sonys Bravia KD-55X8505C model. Er der nogen, som har erfaringer med den skærm i forhold til Panasonics? Er der bestemte plusser eller minusser ved modellerne? 
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055594/TV/Sony-Bravia-KD-55X8505C-Sammenlign-Priser

 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 19:09
i fredags var jeg i elg. i Glostrup og fik denne:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TX55CXC725/panasonic-55-3d-smart-4k-led-tv-tx-55cxc725
til min nabo for 9.999.

(Dvs. v startede med en LG de havde på bud, men den rog retur, da den var alt for dårlig).
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Simos Simos skrev:

Tak for de gode forslag!
De to Panasonic modeller ser interessante ud.
Jeg er også blevet anbefalet Sonys Bravia KD-55X8505C model. Er der nogen, som har erfaringer med den skærm i forhold til Panasonics? Er der bestemte plusser eller minusser ved modellerne? 
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055594/TV/Sony-Bravia-KD-55X8505C-Sammenlign-Priser

 

Grundlæggende er der ikke den helt store billedmæssige forskel, på de to.
Der hvor de adskiller sig, er implementeringen af software'n - styresystemet.

Panasonic har valgt at satse på Firefox, som styresystem til "smart-tv" delen. De har så valgt at selve Firefox kun skal styre selve smart-delen, hvor almindelige indstillinger og daglig betjening, fungerer som det "altid" har gjort.

Sony har valgt at "være med på beat'et", hvilket gør at de har satset på AndroidTV, til deres smart-tv del. MEN! Og der er et STORT men, så har Sony valgt at også alle indstillinger, TV-guide og øvrig daglig betjening, også skal styres af AndroidTV. Dette har medført, at den daglige betjening ofte er håbløs langsom! Fra tænd-tryk til billed på skærmen, går der (for) lang tid, ind i TV-guiden og ud igen, laaaang tid -eller TV'et kan sågar "hænge", og må slukkes-tændes på kontakten o.s.v.

Så til dine forældres brug, som ikke vil gøre det store ud af smart-tv delen, og gerne vil have et TV, som betjeningsmæssigt fungerer hurtigt og stabilt, på daglig basis - vælg Panasonic!

M.v.h.
Til top
Simos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-April-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 21:39
Tak for de to indspark PerW og Henrik B.

Det bliver Panasonic mine forældre får lov til at støtte denne omgang. Højest sandsynligt 725 modellen.

Dejligt folk vil hjælpe herinde, i den lidt uoverskuelige fjernsyns jungle. 
Til top
basillus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Maj-2014
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basillus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 22:33
Vent, så til Elgiganten nok snart igen har den til 7999 i deres weekendtilbud
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu