recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wifi extender, hvilken ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

wifi extender, hvilken ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: wifi extender, hvilken ?
    Sendt: 10-Februar-2016 kl. 21:50
Hej

Jeg har brug for at udvide dækningen af wifi i mit hus. 
Eftersom jeg har trukket masser af kabler tænker jeg den bedste løsning er at jeg forbinder min udmærkede Asus Router med Extender via Lan og Extender udvider så mit wifi i det område den sidder i.
Altså samme netværks id og helst på både 2.4 og 5 GHz.
Det vil være helt perfekt hvis der er et ekstra LAN stik på Extender som kan give kablet adgang til Internet.

Jeg har googlet rundt omkring men er ikke sikker på om et sådan produkt findes, nogen der ved det ?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2016 kl. 22:12
Ellers køber du bare en router dom den du har i forvejen og sætter den op som accespoint.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 07:02
Good point det havde jeg ikke lige overvejet...
Kan jeg bruge en router af et andet mærke .?
Den skal kunne køre som access point men er det alt at tjekke inden køb?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 07:08
Den wifi extender som Aldi sælger p.t. opfylder dine krav. Jeg har selv en, og den virker rigtig godt.


Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 22:20
Skønt
Aldi af alle steder, ja den kan vist det hele. kan ikke købe online så må jeg i Aldi og finde den

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 22:26
Er du sikker på det er en extender du skal have ?

Et AP er den bedste løsning, især hvis du allerede har et kabel.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 20:16
Jeg kan ikke helt afvise at jeg lider lidt af begrebsforvirring, men det gør nogle af netbutikkerne så også...
Wifi signal kvalitet skal forbedres ud over routerens rækkevidde og det er ikke en mulighed at flytte routeren. 

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2016 kl. 21:15
En wifi extender forbinder til dit eksisterende net vha wifi.

Et ap forbinder via en Lan kabel.

Hvis du har en kablet forbindelse der hvor du vil have din nye dims, så gå efter et ap.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af TommyTot TommyTot skrev:

Hvilken router har du nu?
Kan du komme med hele navnet?

Ellers er det svært at komme med det rigtige bud på, om du skal have en ny router (stærkere) eller en extender.

Du kan tage denne test - ***Slettet fordi det var plat reklame for den hjemmeside, som brugeren selv havde oprettet i hans sande navn*** - så ved du hvad du skal have. Der er også et par forslag til, hvilke produkter du kan købe.


 
Okay, kunne du ikke tage og stoppe med at kommentere på disse gamle indlæg, hvis du ikke har noget at tilføje af ny viden?

Dem der har skrevet indlægget for 1-3 år siden, ja de har nok fundet en løsning..
 
Hvis du gerne vil have noget reklame for din hjemmeside/firma, så kunne du overveje, at gøre det lidt mindre gennemskueligt, end det du laver her..


Redigeret af NikolajDS - 23-August-2017 kl. 15:44
Til top
LangsommeMichael Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-August-2017
Sted: Syddanmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LangsommeMichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyTot TommyTot skrev:

Hvilken router har du nu?
Kan du komme med hele navnet?

Ellers er det svært at komme med det rigtige bud på, om du skal have en ny router (stærkere) eller en extender.

Du kan tage denne test - https://langsom-pc-computer.dk/wifi-forstaerker/ - så ved du hvad du skal have. Der er også et par forslag til, hvilke produkter du kan købe.


 
Okay, kunne du ikke tage og stoppe med at kommentere på disse gamle indlæg, hvis du ikke har noget at tilføje af ny viden?

Dem der har skrevet indlægget for 1-3 år siden, ja de har nok fundet en løsning..
 
Hvis du gerne vil have noget reklame for din hjemmeside/firma, så kunne du overveje, at gøre det lidt mindre gennemskueligt, end det du laver her..

Helt ok - jeg blev åbenbart smidt ud på grund opslaget. Det må jeg jo acceptere.
Jeg har dog et par spørgsmål, som du måske kan hjælpe med:

01) Skal det forstås således, at man kun må besvare nye tråde?

02) Er grunden til, at gamle tråde stadig findes - at når en bruger dd. søger efter en løsning på et problem, så dukker netop denne tråd frem, med både nye og gamle svar frem?

03) Hvorfor tager du ikke stilling til artiklen, som jeg refererer til? Bestrider du hvad der står i den?

04) Du skriver, at jeg skal lade være med, at skrive-  såfremt jeg ikke kan bidrage med nyt. Jeg mener da ikke, at der er andre der spilder penge på en forstærker - når det slet ikke er det som er problemet? Henvis gerne.

05) Den sidste er ikke et spørgsmål. Blot en opfordring, om at få en hobby, hvis det meste af fritiden går med at lege politimand, på nettet. Byg evt. en hjemmeside. Det er sjovt - og i nogle tilfælde lærerigt.


Mange rare hilsner
Michael Sørensen
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2017 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af LangsommeMichael LangsommeMichael skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyTot TommyTot skrev:

Hvilken router har du nu?
Kan du komme med hele navnet?

Ellers er det svært at komme med det rigtige bud på, om du skal have en ny router (stærkere) eller en extender.

Du kan tage denne test - ***SLETTET*** - så ved du hvad du skal have. Der er også et par forslag til, hvilke produkter du kan købe.


 
Okay, kunne du ikke tage og stoppe med at kommentere på disse gamle indlæg, hvis du ikke har noget at tilføje af ny viden?

Dem der har skrevet indlægget for 1-3 år siden, ja de har nok fundet en løsning..
 
Hvis du gerne vil have noget reklame for din hjemmeside/firma, så kunne du overveje, at gøre det lidt mindre gennemskueligt, end det du laver her..

Helt ok - jeg blev åbenbart smidt ud på grund opslaget. Det må jeg jo acceptere.
Jeg har dog et par spørgsmål, som du måske kan hjælpe med:

01) Skal det forstås således, at man kun må besvare nye tråde?

02) Er grunden til, at gamle tråde stadig findes - at når en bruger dd. søger efter en løsning på et problem, så dukker netop denne tråd frem, med både nye og gamle svar frem?

03) Hvorfor tager du ikke stilling til artiklen, som jeg refererer til? Bestrider du hvad der står i den?

04) Du skriver, at jeg skal lade være med, at skrive-  såfremt jeg ikke kan bidrage med nyt. Jeg mener da ikke, at der er andre der spilder penge på en forstærker - når det slet ikke er det som er problemet? Henvis gerne.

05) Den sidste er ikke et spørgsmål. Blot en opfordring, om at få en hobby, hvis det meste af fritiden går med at lege politimand, på nettet. Byg evt. en hjemmeside. Det er sjovt - og i nogle tilfælde lærerigt.


Mange rare hilsner

Dette er ikke et svar, det er mere en opfordring:

Hvis du vil sidde og lave skjult reklame for dine ubehjælpsomme teenage hjemmesider, så tag og gør det lidt mere gennemtænkt end at sidde og besvare en masse forældet tråde indenfor kort tid fra et "falsk" navn..

Tillykke med at du nu har oprettet en bruger under dit eget navn Michael.. Jeg tænker dog, at du skal tilægge dig en lidt anden stil, hvis der skal kommer flere indlæg fra denne brugerprofil end der gjorde fra den sidste. Men det er der heldigvis nogle moderator der beslutter..

P.s. men i det mindst så gjorde dit (slet skjult) provokerende indlæg mig opmærksom på, at jeg lige skulle fjerne dine links i det som jeg har citeret.. Godt arbejde!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu