recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey Dynamic Volume
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey Dynamic Volume

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey Dynamic Volume
    Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:10
Hej alle

Jeg har lige fået min Marantz AV8802A op og køre.

Jeg vil gerne høre om folks holdninger ift. Audyssey's Dynamic Volume (light - medium - heavy)(XT32)

Mit foreløbige indtryk er at det skal slås fra ved stereo lytning men bibeholde Audyssey Dynamic EQ i "ON"
Ved TV/Bluray skal den stå på "light". Lydniveauet bliver hævet en del ift. "OFF", men måske hvis man ser film ved høj lydstyrke, det også skal slås fra her?

Men hvad er jeres holdninger og erfaringer?

mvh

Lars
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:14
Du skal slå det fra, det fjerne meget dynamik. Hvis du synes lyden er for lav når du ser tv så skru op istedet ;)
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:23
Hej Jacob

Tak for dit svar.

Jeg synes når jeg har en film på så uden dynamic volume så er centerkanalen lav ift de andre kanaler. Er jeg helt galt på den?
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:27
Yes det hele skal slås fra ved films da man mister meget dynamik.
Tilgengæld bruger jeg det hele tiden ved TV da man har samme lyd styrke ved kanal skift og reklamer dvs. Dynamic EQ = ON og Dynamic Volume = Medium
Desuden kører jeg med flat og IKKE refrence (std.) på MultiEQ XT32
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:34
Du kan måske slå Dialog Level til... det hjælper hos mig... men ja dynamic volume giver også masser af center lyd
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:34
Men skal Dynamic EQ også slås fra både med musik/tv/bluray?
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:40
Det hele er jo en smagssag men ja hvis man vil høre bedste kvalitet fra kilden (film) så skal det slås fra vil jeg mene men læs i denne Audyssey guide om det hele http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/795421-official-audyssey-thread-faq-post-51779-a-1726.html#post21782993


Redigeret af rotelman - 11-Februar-2016 kl. 20:40
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:42
Hvis du vil høre hvordan lyden rent faktisk er mixet, skal du slå det fra! Det fungere som en lyd-kompressor, hvilket vil sige, at de laveste lyde bliver skruet op og de højeste ned. Altså lyder det ikke længere som "lydmanden" der har lavet lyden, synes det skal lyde.

Det eneste det kan bruges til, er hvis man er tvunget til at lytte med lav volume, fordi resten af familien sover, e.lign. Så kan det hjælpe med til at man ikke går glip af de laveste lyde, samtidig med at der ikke pludselig kommer høje lyde.
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Hvis du vil høre hvordan lyden rent faktisk er mixet, skal du slå det fra! Det fungere som en lyd-kompressor, hvilket vil sige, at de laveste lyde bliver skruet op og de højeste ned. Altså lyder det ikke længere som "lydmanden" der har lavet lyden, synes det skal lyde.

Det eneste det kan bruges til, er hvis man er tvunget til at lytte med lav volume, fordi resten af familien sover, e.lign. Så kan det hjælpe med til at man ikke går glip af de laveste lyde, samtidig med at der ikke pludselig kommer høje lyde.


Dvs. Dynamic Volume minimerer dynamikken og er kun en fordel ved lav/meget lav volume.

og

Dynamic EQ læser jeg, på det link, som værende en fordel. Da dens indgriben bliver mindre og mindre jo nærmere man nærmer sig reference niveau. Men forbedrer dynamikken ved lydniveau under reference niveau.

Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2016 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:


Dvs. Dynamic Volume minimerer dynamikken og er kun en fordel ved lav/meget lav volume.

og

Dynamic EQ læser jeg, på det link, som værende en fordel. Da dens indgriben bliver mindre og mindre jo nærmere man nærmer sig reference niveau. Men forbedrer dynamikken ved lydniveau under reference niveau.



Lige præcis. Dynamic Volume er en kompressor, hvis største (eneste?) fordel er at udjævne forskellen i lydtryk mellem f.eks. eksplosioner og dialog. Det er smart hvis man f.eks. bor i lejlighed og vil se film om natten.

Dynamic EQ er variabel loudness, som booster bas og diskant ved lav lydstyrke, grundet den måde vi hører forskellige frekvenser på (Fletcher-Munson-kurverne). Det er den rigtige måde at lave loudness på, i stedet for en knap som bare er on/off som på mange tarvelige stereoanlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu