recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er tiden løbet fra Subwoofer DIY?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er tiden løbet fra Subwoofer DIY?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 08-Januar-2016
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Oprindeligt skrevet af Flash! Flash! skrev:

Ja det er gået op for mig, men det passer ikke med membranens "aktive" areal. Det kan du som sagt se i databladet. Det er den værdi du skal bruge hvis du vil simulere enheden. Det plejer at være ca. 1200 cm2 for en 18".

Den aktive del skulle gerne være midt på kantophæng til midt på kantophæng.
Men der er jo også enheder der har større areal pga at membranen er dybere 



Denne 18" er opgivet til 1300 cm2



Hold stop stands!
En enhed flytter ikke mere luft (får mere aktiv areal) bare fordi at membranen er dybere end andre!

Hvorfor er SD så ikke ens på f.eks alle 12" enheder ?
Membranarealet bliver da større jo dybere enheden er.

Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har de sidste 3 år bygget 6 subwoofere... 
Alle 6 er i brug i dag, 2 af dem står i min egen biograf. Kig evt i min bio tråd hvis du vil se lidt nærmere på projektet.!

Så fik jeg kigget din bio-tråd igennem, og blev helt klart inspireret til DIY projekter med et par nye subs, tak for info Wink det ser super godt ud det du har fået lavet Clap
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har de sidste 3 år bygget 6 subwoofere... 
Alle 6 er i brug i dag, 2 af dem står i min egen biograf. Kig evt i min bio tråd hvis du vil se lidt nærmere på projektet.!

Så fik jeg kigget din bio-tråd igennem, og blev helt klart inspireret til DIY projekter med et par nye subs, tak for info Wink det ser super godt ud det du har fået lavet Clap

Mange tak, du må endelig sige til hvis du har nogen spørgsmål til noget af det, så skriver du bare en PB..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu