recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi styring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi styring

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raspberry Pi styring
    Sendt: 13-Februar-2016 kl. 12:03
Hejsa herinde.

Jeg har lige en efterspørgsel om hvordan man styrer sin rasp med en cec remote.

Altså hvis man f.eks slukker boksen, så kan jeg kune finde frem til at man tænder den igen ved at tage strømmen fra og tilslutte den igen.

Aner bare ikke hvordan man ellers kan tænde den hvis den står i slukket tilstand, ved godt man kan smide den i dvale osv. Men det er ikke mit spg. Kun hvordan man kan få gang i den fra slukket tilstand når man kun har en remote der kan styres via cec.

Håber nogen har en fidus
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 12:28

Hmm. En hver anden enhed med CEC skal jo heller ikke være helt slukket for at kunne styres med CEC, et TV er jo når det er slukket i Stand By, så at det tændes med CEC når f.eks BD afspilleren tændes. Så det må være det samme med din Rasberry, i helt slukket kan den jo ikke reagere på et signal, ganske som et TV ikke kan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 12:35
Den bruger ikke særlig meget strøm, så jeg lader bare min står permanent tændt. Alternativt kunne du sætte den i en strømspareskinne sammen med TV'et, så starter den, når tv'et tænder.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Hejsa herinde.

Jeg har lige en efterspørgsel om hvordan man styrer sin rasp med en cec remote.

Altså hvis man f.eks slukker boksen, så kan jeg kune finde frem til at man tænder den igen ved at tage strømmen fra og tilslutte den igen.

Aner bare ikke hvordan man ellers kan tænde den hvis den står i slukket tilstand, ved godt man kan smide den i dvale osv. Men det er ikke mit spg. Kun hvordan man kan få gang i den fra slukket tilstand når man kun har en remote der kan styres via cec.

Håber nogen har en fidus
Ved ikke helt om det er en RemotePi Board løsning du skal kigge efter:

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 13-Februar-2016 kl. 14:16
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 14:28
ahhh jørgen det er nok lige det jeg søger. Ved godt den ikke bruger meget strøm, men har det bare bedst med tingene er slukket.

Men ja en strømskinne kunne nok også være alternativ, dog bliver den ikke slukket korrekt


Redigeret af Treated - 13-Februar-2016 kl. 14:31
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 17:22
Så du vil bruge små 200 kr på at spare 25 kr i strøm ved at slukke den hver gang?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 22:14
det er ikke et spørgsmål om at spare penge i strøm brisk, det er spg om at slukke og tænde tingene
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2016 kl. 22:26

Der kan også gøres for meget ud af at kunne slukke noget med et meget lavt forbrug. Især hvis det kan være tændt meget længe, flere år måske, for de samme penge.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 00:00
for ligesom at pointere igen igen. Så vil jeg bare gerne kunne slukke og tænde den, er ligeglad med strømforbruget og hvad det evt kunne komme til at koste :)

Gode indspark som jørgenT og danishbacon er da til at forstå :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 00:38
Du slukker den med et eksternt kredsløb - som så bruger stand-by strøm i stedet for din pi. Den kræver for øvrigt at strømforsyningen til din pi er tændt hele tiden, så strømbesparende er den måske, men ikke som at bruge en USB ind/udgang på fjernsynet til at forsyne din pi med, eller en elspareskinne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu