recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afkobling af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afkobling af subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afkobling af subwoofer
    Sendt: 14-Februar-2016 kl. 11:16
Jeg har tidligere haft min subwoofer i min hifibænk og det kunne lade sig gøre ved hjælp af argon damping feet på en B&W ASW610.
Nu har jeg en SB2000 som bare spiller det dybere og højere og den kan jeg ikke afdæmpe med tilhørende afkoblingsfødder.
Jeg har dog ikke prøvet men argons damping feet her.
Mit møbel hænger på væggen og rasler temmelig meget som det er nu. Jeg ville dog gerne have den derind igen af praktiske grunde og med en Dspeaker syntes jeg også at jeg kalibrere en ganske fint resultat på denne placering.

Men hvad er der af alternativer?
Jeg påtænker dog at få mit tv møbel på fødder, således at møblet er placeret solidt på gulvet
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 12:29
Hvad er det præcis som rasler? Det ville jeg kigge på at få gjort fast først, og så tage evt. afkobling af subwooferen efterfølgende.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 13:04
Det er hele møblet der står og vibrere når subwooferen går dybt. Min gæt er det er i vægophænget det rasler. Det tænker jeg at komme til livs ved at sætte fødder på møblet. Men er da ret overbevist om at det ikke alene fjerner raslen. Jeg har et Par lækre Svs soundpaws jeg har afkoblet med nu på gulvet, men de blir for høje til at det kan være i møblet. Derfor ville et skum præparat være en mulig løsning
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 13:26
Hvilke møbel bruger du.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 13:30
Det er et Mistral AV 232
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 13:50
Synes det lyder helt tosset at placere subben derinde?! Det kan der da aldrig komme noget super resultat ud af? Mest et spørgsmål!

Møbler er vel sjældent egnet til at placere subs?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 14:23
He he, jeg var nu helt forberedt på den nok skulle komme;)..
Men som nævnt så har jeg en Dspeaker koblet til subwooferen og syntes den kalibrerer et ret fint resultat med subben i møblet. Det skal dog stadig ses som et kompromis. Jeg spiller ikke tordnende højt, så kan jeg blot komme den raslen til livs er jeg fint tilfreds:)
Jeg har lært sønnen at fars elektronik er nix pille, men med en lillesøster på vej, er der lidt træning forud inden læringen er forstået;).
Og dernæst er jeg i gang med en ny tænkning, hvor jeg gerne vil have omplaceret suben:)
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2016 kl. 21:46
Nogen der ved om man kan til klippe de her argon damping feets, så de passer til ens sub, uden at det ødelægger føddernes egenskaber?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu