recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finde et TV med DVB-T2 og DVB-S2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Finde et TV med DVB-T2 og DVB-S2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Finde et TV med DVB-T2 og DVB-S2
    Sendt: 14-Februar-2016 kl. 12:13
Hej

Jeg er på jagt efter et 32" til min gamle far, der efterhånden måske er ved at være moden til at skifte sit billedrørs-tv ud Clap
Ligenu har en en Triax-box til DVB-T og min gamle Topfield TF5400 til satellit (Astra 19,2 tyske FTA) stående under TV'et. Sammen med en DVD.

Derfor er jeg på jagt efter et TV, der har både DVB-T2 og -S2.
Hos hifiklubben er jeg faldet over Sony KDL-32W705CB til 3199 kr.
For sjov søgte jeg på modellen for at se andre priser, men den findes åbenbart i flere udgaver, bl.a. har Elgiganten en der hedder
KDL-32W705CBAE, og hos Bilka hedder den KDL-32W705CBAEP.

Er det mon samme TV eller er der små forskelle i funktioner el.lign.?

De ser alle ud til at have -T2 og -S2, men derudover vil min far gerne have Hbbtv, men det kan alle måske nu om dage?

Har i evt. et andet forslag til et ikke for dyrt tv med:
32" HD
DVB-T2
DVB-S2
Hbbtv
Gerne en enkelt SCART-indgang, men ikke ultimativt
Høretelefonudgang

Jeg synes det er svært at søge på de parametre i søgemaskinerne (f.eks. hifipriser), så måske kender en af jer tilfældigvis til et der kan det hele Wink

På forhånd mange tak for indspark!

Hilsen Jakob :-)


Redigeret af griffel - 14-Februar-2016 kl. 12:14
Hilsen Jakob :-)
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 13:18
Hej, Pricerunner.dk kan nogenlunde det, du efterspørger.

Med filtre for DVB-T2, DVB-S, 32" og 40" og sorteret efter popularitet ser det sådan her ud. Så kan du selv justere videre.

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2000000=58042916&attr_53098352=53098354&attr_53098355=53098357#attr_2000000=58042916%2C53091947&loadGuide=1

Hvis der på nogen måde er plads til 40", så gå efter Sony 705 i den størrelse. Min mor har et 40" Sony tv, og undertekster bliver lidt større med de flere tommer at gøre med. Og merprisen er sølle 300 kr.

Blot ærgerligt at 705 i 32" tidligere har været til salg til kr. 2.500,- kort efter introduktionen ved Bilka. Det kunne jo træffe at komme igen, når modellen afløses af nye modeller her senere i år.

Jeg kan ikke se, om 705 har hbbtv, så det må du spørge efter. Mit valg ville ellers være 705 i prisklassen, når det medtages, hvorledes Sony plejer at klare sig i test, se fx forgængeren 705B.

Endelig har det 1 Scart-stik ifølge specifikationerne på sony.dk

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 14-Februar-2016 kl. 13:30
Til top
griffel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér griffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 18:07
Hej Jørgensen

Tak for det fyldestgørende og gennemtænkte svar.
Jeg endte med at købe et KDL-40W705C i føtex allerede i går aftes. De havde den sørme på lager Thumbs Up
Jeg er glad for at du anbefalede mig at købe en 40", for da vi stillede det op hjemme hos min far kunne jeg med det samme se, at 32" havde været for lidt, når vi nu var i gang. Tak for sparket Wink

føtex havde det forresten prissat til 4299,- men  jeg henviste til pricerunner og deres egen hjemmeside, der sagde 3499,- , så det fik jeg det til. 'Jeg har ellers lige solgt et til 4299',sagde den unge medarbejder....




Redigeret af griffel - 15-Februar-2016 kl. 18:07
Hilsen Jakob :-)
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 18:26
Det var så lidt. Det glæder mig, at du kunne bruge ideen om at gå lidt op i størrelse. Som nævnt betyder det noget for underteksterne, at de er til at læse for din far. Og i det hele taget gør det større billede sig bedre, hvis pladsen er til det.

Det var heldigt, at du havde prisen at holde dig op ad. :-) Der var så en anden, der ikke havde gjort sit hjemmearbejde.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu