recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mini pc som media player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini pc som media player

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mini pc som media player
    Sendt: 14-Februar-2016 kl. 16:13
Jeg har i længere tid haft en WD TV LIVE 3G som jeg er lidt ked af, den er for langsom i menuerne.
den blev brugt til at spille filer på en synology 213 NAS
har længe overvejet en android box, men er nu begyndt at se på en mini pc med windows 10

jeg har kigget på Asus Vivomini un45, minx Z64 og NUC

hvor kraftig skal den være for at være brugbar ?
kan en Celeron klare 4k HVEC hvis dette blev aktuelt på et tidspunkt

jeg ønsker en boks der kan spille fra min NAS (med video wall eller hvad det nu hedder), Netflix og HBO.
måske Viaplay kommer til senere. helst i pris klasse 1000 til 1500 kr


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2016 kl. 17:46
Du kan godt nok afspille Netflix, HBO og Viaplay fra Windows 10, men oplevelsen er lidt træls. Med Netflix kan du klare det med en app fra Windows Store. Men Viaplay og HBO skal du gøre det fra browseren, hvor man hos HBO kun får 720p og 2.0 lyd (det gør du også med Viaplay, men sådan er det også med dedikerede apps).
Dine rippede film klares med Kodi (det gamle XBMC).

Du får dog ingen 4K med en Celeron. Jeg er slet ikke sikker på, om 6. generation Core ix kan klare det heller.

Men med dit budget, så burde du heller kigge på en Nvidia Shield Android TV. Den har netop 4K support og dermed også 4K Netflix. Den har godt nok ikke apps til HBO og Viaplay, men den har Google Cast, så du kan streame dem fra din telefon, præcis som man kender fra Chromecast (som netop også bruger Google Cast).
Nvidia Shield bruger du også bare Kodi til dine rippede film. Og overgangen mellem Kodi og Netflix er nem. Jeg har sat min op, så den bare starter direkte i Kodi. Deri er der så en direkte knap til Netflix. Når jeg så trykker på "hjem"-knappen, så hopper den bare tilbage i Kodi. Vil jeg fx se HBO, så starter jeg bare appen på min telefon og vælger hvad jeg vil se. Så trykker jeg på Chromecast-knappen og vælger Shield og så starter den. Når den er slut, så trykker jeg bare "hjem" igen.
Til top
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 14:35
Hvis mulighedden for ægte 4k droppes, hvad skal jeg så kigge efter hvis det skal være en pc.
fik ikke skrevet i mit oprindelige indlæg at jeg også har et ønske om at se DR Bonanza.
dette er ikke lykkedes mig på en android pga JAVA

er villig til at gå op til 2000 kr 


Redigeret af henriksen78 - 15-Februar-2016 kl. 14:36
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 14:41
Hvis 4K = Nvidia Shield TV

Hvis Ikke 4K = Google Nexus Player

Hvis Ikke 4K, eller android = Intel NUC med core i3 (Celeron vil nok være ok, men i3 er bare dét mere kraftig og fremtidssikret.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 15:33
En Celeron er alt kraftig nok hvis man ikke ønsker 4K. Har selv et par stykker og de afspiller alt full HD materiale flydende uden problemer, uanset hvordan materialet er kodet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 15:43
Bonanza virker i Kodi med DR plugin, uanset om du vælger Android boks eller PC. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu