recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opkrævning for download???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opkrævning for download???

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Nu skal disse "mere eller mindre tilfældige mennesker" så lige være indenfor rækkevidde af mit netværk, inden det overhovedet bliver et issue...
Okay, så hvis nu din bank spreder pinkoden til dit dankort til alle dine facebook venner, så er det ikke et issue fordi folk skal jo også lige have fat i dit kort??

I min verden er det altid et issue hvis andre gennemhuller en sikkerhed jeg møjsommeligt har sat op, også selv om folk først lige skal gætte hvor jeg bor..

Nu kunne jeg så være fristet til at sige, at som linuxmand kan jeg være ligeglad med hvad windows 10 deler, jeg kommer aldrig til at køre windows 10, eller windows i det hele taget, men det løser ikke problemet. En eller anden dag får jeg besøg af en eller anden med windows 10, det kunne være min nevø eller niece med deres bærbare eller min kammerat med windows phone, jeg giver dem lov til at logge på mit trådløse netværk og dagen efter har alle deres facebook venner også adgang til mit lokalnet - det er sguda at tage pis på hele konceptet med sikkerhed på trådløse netværk.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 18:30
Så har jeg også modtaget et brev om ulovlig download. Som jeg ikke kender noget til.

Vi bekræftelser modtagelsen af din mail og er glade for, at du besvarer vores henvendelse. Vi har konstateret, at der aktuelt på internettet findes flere guider til besvarelse af vores henvendelse, der ikke er formuleret af hverken myndigheder, etablerede interesseorganisationer eller advokater. Rådgivning via disse guider bør ikke stå alene, og brugen af et standardsvar på vores breve kan være uheldig for oplysning af sagens rette sammenhæng.

 

Vi forstår, at du og ingen i din husstand har downloadet den pågældende film på det anførte tidspunkt. Vi skal høfligt igen høre, om internetforbindelsen har været åben? Samtidig gør vi opmærksom på, at en åben forbindelse forringer IT-sikkerheden og muligheden for, at andre kan benytte forbindelsen til ulovlige formål.

 

Vores klients undersøgelser og beviser har forud for vores henvendelse været vurderet af en dansk domstol.

 

Idet vi ser frem til at høre fra dig.

Det er vel nok at svare.Jeg ønsker ikke at medvirke yderligere til sagens opklaring.

Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 om internetforbindelsen har været åben? 

Hej.

Jeg ville nok svare at det ved du ikke og måske spørge om hvordan man finder ud af dette?

Hvis de skulle svare, kan man altid begynde og spørge om hvem der har ansvaret for evt ændringer og
hvem der skal betale for det?

Hilsen Carsten.


Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Det er vel nok at svare.Jeg ønsker ikke at medvirke yderligere til sagens opklaring.
Jep. Fortæl dem at du ikke har downloadet den film og at du ikke har lyst til at svare på spørgsmål om din familie og din internetforbindelse.

De vil så prøve at fortælle dig, at de ikke kan afslutte sagen i deres system før du har fortalt om du har kodeord på din wifi. Til det svarer du, at du ikke har downloadet den film og at det bør være rigeligt for at afslutte sagen. 

Jeg brugte ovennævnte model og endte med at få et brev om at de havde afsluttet sagen, så det kunne de åbenbart godt alligevel.

Deres taktik er at skræmme dig til at betale eller indrømme. Du har ikke nogen som helst pligt til at hjælpe dem med at bevise din skyld, så hold dig til "Jeg har forklaret jer, at jeg ikke downloadet den film og har ikke lyst til at svare på andre spørgsmål." 

Husk de KAN ikke bevise det er dig med mindre du indrømmer det eller indrømmer detaljer der gør at det kun kan være dig. Selv om du bor alene og har lås på din wifi, så kan de ikke bevise at det var lige netop dig der hentede filmen, for har du ikke venner, bekendte, nevøer eller niecer der på et tidspunkt har lånt koden til dit wifi mens de var på besøg? Så længe du ikke håndnakket insisterer på, at det KUN er dig der nogensinde har brugt forbindelsen, så har de ikke nogen mulighed for at bevise noget som helst.

Så "Nej, jeg har ikke downloadet filmen og nej, jeg gider ikke svare på andre spørgsmål" er vejen frem.

Ovennævnte er ikke en opskrift på at stjæle film, men jeg hader bøller - og advokater der prøver at true sig til en indtægt fortjener efter min mening ingen hjælp, så hold det kort og kontant.




Redigeret af strandvasker - 15-Juni-2017 kl. 18:08
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 18:44
For nogle år tilbage var jeg på et sikkerhedsseminar og her blev der fortalt at hvis man loggede 600-800 Mb crypeteret data der liver sendt mellem en pc og AP, så kunne man hacke passwordet.
 
Så selv om man har sat sikkerhed på ens netværk, så er det ikke så sikkert.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 868
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 19:49
Har skrevet lidt med dem i dag. I sidste mail ville de høre om der var kode på det trådløse netværk. Og om der var andre i husstanden der havde set eller forsøgt at se filmen. Jeg svarede, har ikke flere kommentarer til sagen. Så nu må jeg se hvornår de svarer på sidste mail.


Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu