recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech 895 problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech 895 problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tommy Madsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech 895 problem
    Sendt: 23-August-2006 kl. 16:19

Hej

Jeg har lige købt en Logitech 895 fjernbetjening med IR/RF styring men jeg har det problem at det radiostyret signal fra fjernbetjening og til RF modtageren ikke virker uden at fjernbetjeningen holdes helt hen til RF modtageren, den skulle gerne kunne sende sende det radiostyret signel igennem vægge, er der nogen der evt. har en løsning på dette.

Det virker som om det radiostyret signal ikke er kraftigt nok. ??? eller er det et spørgsmål om korrekt konfiguration.????

Tommy

Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 20:34
Jeg har faktisk haft helt det samme problem.

Jeg tror problemet er, at der slet ikke er noget radiosignal, men kun et IR-signal.

Jeg har henvendt mig til Logitech support, men ikke fået svar endnu.

I mellemtiden sad jeg og rodede med opdateringer og justeringer. Bl.a. brugte jeg testfunktionen på Logitechs supportside. Jeg testede alt, men ændrede intet (i hvert fald ikke bevidst)  og næste gang virkede det så pludseligt.

Jeg har altså ingen forklaring, og jeg kan heller ikke præcist anvise en løsning, men du kunne da prøve det med testen via supportsiden.

Nu hvor det virker er det rigtig smart, men jeg har også brugt timer på at få det til at fungere.

/Torben
Til top
Tommy Madsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 08:33

Hej Torben

Hvad er det for en testfunktion er det på Logitech hjmmeside eller via den software der var med fjernbetjeningen. ??

/Tommy

 

 

Til top
/Torben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2006 kl. 20:30
Du skal logge dig på hos Logitech som medlem.
Så skal du trykke på support (igen). Derefter vil du (forhåbentlig) lande på denne side:
http://members.harmonyremote.com/EasyZapper/NeedSupport.asp? Language=dan

Her skal du så vælge
Konfiguration




Test fjernbetjeningen, så du er sikker på at den kan styre alle komponenterne

Sådan gjorde jeg.

Ved søgning på nettet viser det sig, at det er et velkendt problem, som Logitech tilsyneladende ikke har fundet en løsning på. Der er nogle, som har løst problemet ved at geninstallere en ældre firmware. Men det er en højest usikker metode, og virker måske ligeså tilfældigt som min.
Du kan læse mere på her:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=3369962#post 3369962

/Torben
Til top
Tommy Madsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2006 kl. 07:50

 

Jeg sendte en mail til Logitech support vedr. dette problem, de svarede ret hurtigt tilbage med en løsning, de sendte en ældre firmware og den fik jeg så installeret og nu virker det.

Tommy

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu