recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey Pro kit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey Pro kit

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey Pro kit
    Sendt: 20-Februar-2016 kl. 18:02
Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig sådan et kit, men hvad koster sådan et kit inklusiv en licens, samt hvor køber jeg det henne?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre fra folk der kender til pro kittet.

Jeg har prøvet Dirac, og noget der irriterer mig ved det er at når man har kørt den automatiske kalibrering, er den kurve den viser en bagefter en teoretisk kurve. Den laver ikke selv en "efter måling". Så kan man selv køre målingen igen og se det faktiske resultat.

Hvordan gør Pro kittet når den er færdig? Laver den en måling igen eller er det også en teoretisk kurve? Eller fungerer det helt anderledes end jeg tror?

mvh

Lars
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 18:58
Prøv at søge herinde - emnet har været debateret utallige gange bl.a. Bliver både prisen og erfaringerne nævnt også - det er mere for at vi ikke igen skal opleve en "groundhog day"  
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 08:41
Audyssey er også en teoretisk kurve. Eneste automatiske system jeg kender til som rent faktisk eftermåler hvad den laver, er JBL's EQ system (ARCOS).
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 08:59
Jeg undersøgte det for et par uger siden. Man kan bestille kittet gennem hifiklubben. De skaffer det bare hjem og yder ikke support på det. Det koster 3999 og så skal du købe en licens på audysseys hjemmeside mener jeg det var.
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:03
Det er jo helt hul i hovedet at det skal koste så meget.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:06
Ups så forkert. Prisen er 2999kr :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:12
Men med licens løber det stadig næsten op i 4000 kr. Bare for at udnytte en feature der er i apparatet.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Prøv at søge herinde - emnet har været debateret utallige gange bl.a. Bliver både prisen og erfaringerne nævnt også - det er mere for at vi ikke igen skal opleve en "groundhog day"  

Hov det blev vist skrevet lige lidt skingert - det var ikke tiltænkt - Sorry Big smile
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 12:39
Tak for alle svarene.

JBL's ARCOS, hvad er det for en størrelse? Køber man en separat EQ enhed?

Mht til target kurver, er der nogle som har erfaringer med hvilke man bør stile efter? JBL's target kurve er vist lidt anderledes end audysseys.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Tak for alle svarene.

JBL's ARCOS, hvad er det for en størrelse? Køber man en separat EQ enhed?

Mht til target kurver, er der nogle som har erfaringer med hvilke man bør stile efter? JBL's target kurve er vist lidt anderledes end audysseys.
Selve EQ-boksen starter ved omkring 70.000kr og man skal have en fra JBL ud og kalibrere hver gang (Koster omkring 3000kr pr gang). Så det er ikke en billig løsning, men det eneste jeg kender som rent faktisk benytter efter-målinger og måler indtil den er tilfreds.
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Speedloader Speedloader skrev:

Tak for alle svarene.

JBL's ARCOS, hvad er det for en størrelse? Køber man en separat EQ enhed?

Mht til target kurver, er der nogle som har erfaringer med hvilke man bør stile efter? JBL's target kurve er vist lidt anderledes end audysseys.

Selve EQ-boksen starter ved omkring 70.000kr og man skal have en fra JBL ud og kalibrere hver gang (Koster omkring 3000kr pr gang). Så det er ikke en billig løsning, men det eneste jeg kender som rent faktisk benytter efter-målinger og måler indtil den er tilfreds.


OK.....jeg har bestilt Audyssey Pro kittet ;-)
Til top
king-of-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér king-of-dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2017 kl. 01:25
Hej
Hvordan gik det med dit pro kit?
Blev du tilfreds med resultatet?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu