recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa aften Horsens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa aften Horsens

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa aften Horsens
    Sendt: 23-Februar-2016 kl. 20:04
Så kom jeg lige hjem fra Stofa aften i Horsens.

Jeg tog afsted for at snakke om den nye boks (airties) og om den kunne skifte output (hdmi) til til samme opløsning som kilden er sendt i.
Den nye boks har lige som den gamle en automatisk opløsning indstilling.
Desværre virker denne ikke på en måde så udgangs signalet følger kilden, den sætter bare boksene til 720p.

Jeg havde endda taget min gamle boks med da de mente at en firmware opdatering måske kunne få det til at virker. Da min er en købe boks ,så var det ikke sikret at de samme opdateringer vile være tilgængelig, som hvis det var en leje boks - fik jeg at vide.

Men da den nye boks ikke kunne skifte output automatisk, så opgav vi at lave opdatering på min gamle - da den nuværende funktion af den er magen til den nye boks (airties).

Den nye boks er så ganske god til at lave deinterlace af 1080i -> 1080p, og den scaler også 720p til 1080p ganske godt.
Så med den nye airties boks kan man godt nøjes med at outputte 1080p hele tiden, og få en ganske god oplevelse.
Stofa til bød mig at låne en airties boks i en mdr. - mange tak.

Nå, men til alt mit held, så ville min gamle zaptor boks ikke starte op igen da jeg kom hjem med den :-(, ikke engang service menu kan jeg komme ind i. Så nu har jeg en død boks :-(

Stofa tager 999kr for en ny boks - HAR DE DA FULDSTÆNDIG TABT SUTTEN?

Udfra en markedting synspunkt virker den som en meget høj tærskel som en kunde skal træde ind over for at blive kunde hos Stofa (eller blive der!).

Ud over det fik jeg en snak med en tekniker, som blev ved med at påstår at alle Stofa's 1080 kanaler bliver sendt som 1080p - det var nærmest umuligt at overbevise ham at de sendes i 1080i,
den gamle boks kan ikke decode 1080p - han kunne ikke rigtig forstå at jeg ønskede at bruge scaleren/deinterlacer i mit TV og ikke bruge boksen til at gøre det.



Nå alt i alt en god nok aften, men træls at ende med en død zaptor boks - bare fordi man jagter drømmen om at få ubehandlet video ud af boksen :-(.
.....
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 09:26
Mener du Airties eller Arris, eller er det samme produkt?

Hvordan er softwaren i forhold til Zaptor? Kan den noget eller mangler den noget i forhold til Zaptor?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu