recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtalere til tv uden reciever???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højtalere til tv uden reciever???

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er da 2 RCA tilslutninger mærket Input.

Oh yes, jeg havde kun kigget på udgangen fra octave 4A, jeg kan godt se når jeg googler det kabel, at det ender i 2 stik.. my bad :)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 14:19
Jeg kan ikke finde nogen vægophæng på hifiklubbens side, er det fordi der ikke findes nogen? er der evt andre vægophæng der passer til, eller skal jeg ud og købe hylder?
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Endnu en mulighed.
Højtaler:
http://www.av-connection.dk/?PGr=6840
Sub:
http://www.danstv.dk/shop/xtz-8-17-4280p.html


Den sorte front ødelægger det lidt, hvis de havde haft en hvid eller hvidgrå front på kunne de godt være fine.

Subwooferen kunne godt være fin, kender dog ikke mærket, jeg satser på den argon sub, men skulkle den blive udsolgt kunne den godt være den rette.


Redigeret af Pizzabager - 25-Februar-2016 kl. 14:23
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 18:11
http://www.av-connection.dk/?PGr=6766

http://www.av-connection.dk/?ML=2675

http://www.av-connection.dk/?PGr=4292
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 09:51
Hvad med dynaudio xeo 5?


Det ser ud til, at der kan tilkobles subwoofer og hvis det er i overkanten økonomisk, kunne man vel vente lidt med en sub?

En anden og mere prisbillig model kunne også være, at finde en sub med delefilter, hvor man kan tilslutte højttalerne til og så købe et par aktive højttalere hertil - se f.eks. på studio monitors hos 4sound.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Hvad med dynaudio xeo 5?


Det ser ud til, at der kan tilkobles subwoofer og hvis det er i overkanten økonomisk, kunne man vel vente lidt med en sub?

En anden og mere prisbillig model kunne også være, at finde en sub med delefilter, hvor man kan tilslutte højttalerne til og så købe et par aktive højttalere hertil - se f.eks. på studio monitors hos 4sound.

De er lidt for dyre, 6499 kr stykket er i mine øjne for meget Smile
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 09:11
Så fik vi sørme octave 4a , samt argon sub840 i bryllupsgave, så lang så godt, nu har jeg siddet og leget lidt med højtalerne. (dog kun octave 4a, da jeg stadig mangler et subwoofer kabel)

når jeg sætter dem til via optisk, spiller de fint, men ikke særlig højt, jeg prøvede at sætte dem til via RCA, og der kunne de spille højere, nogen der kan forklare det? 

En anden ting, på octave 4a, er der 1 RCA udgang (subwoofer udgang), på SUB840 er der 2 RCA indgange (højre, venstre), så begge indgange på sub840 modtager jo bare det samme signal, er der en speciel grund til at bruge begge indgange?

en 3 ting, jeg prøvede at sætte SUB840 til mit tv, fra minijack out, til RCA ind, (højre og venstre), og der kom også lyd på, men lyden var konstant højde, uanset hvad højde tv'et var på, nu skal subben ikke tilsluttes tv'et men til Octave 4a, men vil problemet være det samme der, at jeg kan indstille volumen på octave 4a via remote, men sub skal jeg over og skrue på bagsiden, eller at sub skruer ned sammen med octave 4a??? 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 21:02
Den burde blive reguleret sammen med højttalerne. Det lyder lidt underligt med den lave volume ved optisk. Er kilden skruet op eller ned i volumen?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 21:12
Jeg har fået købt et subwoofer kabel, og det lader til det virker fint med hensyn til volumen justeres med volumen på højtaleren.
dog virkede mine højtalere åbenbart ikke med Bluetooth, så jeg var inde i hifiklubben idag, og se om de kunne få dem til at virke, det kunne de ikke, så skulle han finde et nyt sæt, af en større version octave 5a (da jeg synes de spillede lidt for lavt), og den kunne han heller ikke få til at virke, til sidst fandt han et andet sæt Octave 5a, af den gamle version, og så kunne jeg forbinde med BT, det var så en demo version, så jeg jeg betale ikke ekstra for den større størrelse, og det er okay for mig :)

har ikke lige fået testet om det er det samme med optisk på den nye, men der er vist ingen mulighed for at stille volumen seperat. i bund og grund betyder det ikke så meget, jeg bruger bare RCA istedet, jeg undrede mig bare over det.

Nu kommer det næste problem, kæresten vil gerne have dem op og hænge, men der findes vist ikke vægbeslag til de højtalere, nogen der kender til nogen pæne hvide højtaler beslag, jeg synes ikke der er meget at sætte dem fast i på bagsiden, det kan godt være det bliver svært.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 16:06
Jeg tror en af grundende til at de ikke kan hænges direkte op er, at der sidder en ret stor bass port på bagsiden. Normalt er det ikke anbefalet at placere højtalere, der er designet på denne måde, tæt op af en væg. Samtidigt er all stikkene på bagsiden. 
Jeg tror dog at disse ville være fine,
http://www.bergs.dk/vaegbeslag-284/vogels-vlb-200-hoejtaler-beslag-sort-p7999?gclid=CLjYk5X098wCFaUIcgodRycNIg

De giver også lidt luft bag ved højtalerne. Det gode er også at de ikke skal skrues fast i kabinettet.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Jeg tror en af grundende til at de ikke kan hænges direkte op er, at der sidder en ret stor bass port på bagsiden. Normalt er det ikke anbefalet at placere højtalere, der er designet på denne måde, tæt op af en væg. Samtidigt er all stikkene på bagsiden. 
Jeg tror dog at disse ville være fine,
http://www.bergs.dk/vaegbeslag-284/vogels-vlb-200-hoejtaler-beslag-sort-p7999?gclid=CLjYk5X098wCFaUIcgodRycNIg

De giver også lidt luft bag ved højtalerne. Det gode er også at de ikke skal skrues fast i kabinettet.

ja hvis de kunne fås i hvide, kunne de nok bruges, men så kan jeg ikke have frontklædet på. kan dog godt lide princippet, med jeg ikke skal sætte skruer fast i højtaleren.


Redigeret af Pizzabager - 26-Maj-2016 kl. 22:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu