recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beogram 3500 med tangential arm problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beogram 3500 med tangential arm problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beogram 3500 med tangential arm problem
    Sendt: 26-Februar-2016 kl. 14:28
Hej

Håber der er nogen herinde som kan pege mig i en retning for at få liv i en  Beogram 3500 pladespiller.

Da jeg kommer hjem med pladespilleren er første udfordring at tangential arm ikke flytter sig når man trykker på play knappen. Skive kørte fint rundt men pickuppen droppede blot ned uden armen kørte frem.

Dette vist sig at den plastik pind som sidder på pickup slæden hvor træk wiren er forbundet til var knækket. Dette har jeg fået fikset ved at sætte en lille skrue og møtrik i stedet og fået wire monteret igen, og nu køre armen korrekt ud når der trykkes play og begynder også at spille. Tangential arm køre også korrekt tilbage når den har nået enden – så det ser fornuftigt ud.

Problemet er nu at når pickuppen kommer ca. ind på midten af LPen så stopper tangential armen med at ”køre” frem og stopper op som om der var rids i pladen.

Spoles der yderlig frem på pladen via ”<” tasten køre tangential arm frem, sætter pickuppen fint ned igen, men med samme fejl  - Spiller samme sted som om der var rids i pladen.

Nogen der har et bud på hvad kan været galt  - er det pickuppen der er defekt eller er der stadig noget galt med Wire trækket? Jeg fornemmer ikke der er modstand hvis jeg selv trække pickup slæden frem og tilbage, så fornemmer ikke at eks. Skruen jeg har monteret går på noget.

Hvordan fungere en tangential  pladespiller med hensyn til at ”trække” armen frem? Er det en motor eller er det pickuppen selv  der trækker sig frem, eller en kombi?

Håber ovenstående giver mening og at nogen har mod på at melde ind med et bud på en løsning.

På forhånd tak

/Torben
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 15:03
Prøv at spørge brugeren Peter Pan i B&O forummet.

Måske er der noget der kan bruges her

http://www.condoraudio.com/wp-content/uploads/Projects/BeoGram-4500-Turntable-Restoration-Repair.pdf

Redigeret af Kampus - I dag kl. 09:58
Til top
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 20:46
Hej Kampus

Har godt set den, men synes desværre ikke den giver mig løsningen.Cry

/Torben
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 21:17
Hæfter mig lidt ved dette afsnit:

5. Solenoid Piston Rebuild

Hvor der bl.a. står: "Basically, the plastic Piston inside the Solenoid tunnel is deformed, creating more friction than the solenoid field-strength is able to overcome."

Det mener jeg har med armens bevægelse at gøre. Correct me if I'm wrong.
Til top
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 18:33
Hej Kampus

Har endelig fået løst mit problem. Årsagen var en fjeder der var hoppet af som styre en plastik pind der løfter pickuppen op og ned ved stop og start.

Problemet var at uden denne fjeder så blev slæden bremset da plastik pind ikke blev korrekt fjernet fra slædes bane.

Måske bedre vist i biledet herunder - Ved 1 tallet ses fjederen der var hoppet af, og ved 2 tallet ses den plastik pind der var årsag til problemet.





/Torben
 


Redigeret af Remrem29 - 27-Februar-2016 kl. 18:34
Til top
H1rikU Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H1rikU Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2023 kl. 19:55
Hej Torben

Var det svært at fixe fejlen, og skulle du bruge reservedele? Eller skulle fjederen "blot" sættes på plads igen?

Håber du kan huske det. Min 3500 sidder nemlig fast, og det er noget træls. Der er en 8002'er i reserve, men samtidig også et teenage-uhyre i huset, der ikke har samme tilgang til mekanik..

bedste hilsener


Henrik U, Aalborg
Til top
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2023 kl. 11:36
Hej Henrik

Hold nu op - Det er en gammel tråd den her Tongue men som jeg husker øvelsen den gang var den sidste del med at armen stoppede midt på pladen en mindre øvelse som kun krævede at den fjeder blev monteret igen.

Det var en lidt større opgave med selve slæden og specielt at få lagt wiren rigtigt tilbage som trækker slæden.

Håber det besvare spørgsmålet Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu