recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny indenfor projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny indenfor projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gizmo1004 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2016
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gizmo1004 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny indenfor projektor
    Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:12
Hej gutter
Jeg skal høre om i kan hjælpe mig da jeg er helt ny inden for projektor og sån' Jeg er lige blevet hus ejer og kæresten er gået med til jeg sætter en projektor op i stuen på en betingelse og det er at den ikke skal hænge midt i loftet, så den skal hænge over vores sofa, problemet er bare at der Kommer til at være omkring 5.5meter fra projektor til lærred. Projektoren jeg har set på er en optoma Hd141x og fra 5.5meters afstand vil den cirka give et billed på 150" hvilket vil være alt for stort. Men kan så læse man kan zoom reducere (?) Op til 20% Hvilket så vil gøre det muligt at få et billed på omkring 120"?
Men er det rigtigt forstået? og kan det lade sig gøre? Og vil det gå ud over billed kvaliteten??

På forhånd Tak!
Og undskyld den lange post!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:47
På projektorcentral er der en beregner med afstand for en del projektorere. Giv evt siden et kik
Til top
gizmo1004 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2016
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gizmo1004 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:51
Syntes jeg har kigget meget der inde og printet en masse ud
Men det er mere om det er rigtig forstået at jeg kan reducere det med 20% og så gå fra 150" (som afstanden ville give) til et 135" eller om det ville gå for meget ud over kvaliteten   
Gizmo
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 16:53
Nej, Du kan på Projector central se en calculator der har stort set alle Projektor modeller i sin database og ifølge den, vil mindste lærredstørrelse blive 150" på 5.5m meter afstand med Optoma 141X.

Den Epson jeg har EH-TW6600 vil give dig et billed på 116" på 5.5m. afstand og koster i omegnen af 10.000,-kr.

Og du skal sandsynligvis op i en projektorpris på mere end 10.000,-kr for at komme ned til 120" på 5.5m afstand


Redigeret af jespermart - 26-Februar-2016 kl. 16:54
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
gizmo1004 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2016
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gizmo1004 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 17:05
Ahh så har taget højde for zoom reducering der inde?
Ja okay så må jeg nok lige lidt op i prisklasse hvis det skal kunne gi sig:)
Men vil lige prøve at læse lidt mere om den du nævne.
Og Tak for svaret det hjalp!
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2016 kl. 08:40
Prøv at kigge på sony  

VPL-HW40ES/B det er en virkelig god projektor og den kan næsten ikke høres.


Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Mailman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 17:51
Er Sony'en også god til en fodboldkamp lørdag eftermiddag, hvor der fortsat er lyst udenfor ?
/Mailman
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 18:22
nej - det er ikke den optimale projektor, hvis den skal bruges i dagslys.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 20:22
Hvis der ikke er mørkt, så er det ikke godt at se film. til fodbold er det noget andet. hvis du har gardiner som kan gøre nogenlunde dunkelt, så kan man godt se en kamp.


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

nej - det er ikke den optimale projektor, hvis den skal bruges i dagslys.


Projektorer der er optimale i dagslys findes ikke.
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 13:57
VPL-HW40ES fungerer fint i dagslys med begrænset mørklægning og en ambient light rejection screen, men det optimale billed opnås først i mørke naturligvis. Det der er interessant er ikke den maksimale lystyrke men lystyrken når den er kalibreret til en acceptabel indstilling og VPL-HW40ES har en fornuftig billedindstilling i de fleste billedprofiler projektoren kommer med og er i praksis temmelig lystærk når den er kallibreret.
 
Ingen projektor fungerer ordentligt i dagslys og med et hvidt lærred.
 
Mvh 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu