recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lidt nyt Panasonic DMP-UB900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lidt nyt Panasonic DMP-UB900

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 13:08
Nu er mine oplevelser og evaluerings kriterier jo baseret på hvad jeg har set rørt og brugt, og dvs. at som med alt muligt andet har vi sikkert ikke samme udgangspunkt, det betyder ikke at det er noget andre kan relatere til.

Skal man diskutere billedkvalitet eller features, og opsætnings muligheder, så er det konkrete ting alle har mulighed for at lege med, som feks opsætning af bit opløsning, men som jeg også nævnte har jeg aldrig set et digital panel der kan gengive 8 bits opløsning perfekt, hvilket gør det lidt svært at teste.
Jeg kunne dog ikke på testbilleder se nogle bit opløsnings problemer med den nye afspiller, men hænger lidt fast i de banding problemer jeg har oplevet, som ikke var til stede med min OPPO.

Jeg er direkte uenig i at UHD er noget nær samme oplevelse som fra DVD til blu ray, med blu ray formatet fik vi pludselig 1:1 pixel mapping, så ud med scalering, et format der havde samme format som skærmen, vi kom fra en opløsning der var fin til små tv til noget der kunne briliere på en 100" skærm, deinterlacin blev sparket ud af bagdåren.

Hvis jeg tar de stærke briller frem, og skal sammenligne HD og UHD, perfekt sort rum, med 0 reflektioner, et 100" lærred og skal fortælle hvad jeg foretrækker ved UHD, så alt efter projektor type, og med hensyn til hvad andre bruger, så bliver det opløsningen/ altså reduceret pixel grid, det problem har jeg så ikke, jeg kan nyde et 100" på 2 meters afstand uden overhoved at få et hint af 4kantede pixels, bortset fra man laver skygger og ikke kan overskue billedet så kan man stå ret op af lærredet uden problemer relateret til opløsningen.

Hvis nogen kan fortælle mig om en ting ved UHD som er et must have, og en ubetinget forbedring, der gør filmen mere troværdig eller overkommer en problem der har været med HD, så er jeg lutter øre, og vil hellere end gerne komme forbi til en a-b demo, så jeg også kan få det sat ind på lystavlen.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:




Hvis nogen kan fortælle mig om en ting ved UHD som er et must have, og en ubetinget forbedring, der gør filmen mere troværdig eller overkommer en problem der har været med HD, så er jeg lutter øre, og vil hellere end gerne komme forbi til en a-b demo, så jeg også kan få det sat ind på lystavlen.


Jamen hvis du ikke boede så pokkers langt væk, så skulle jeg gøre mit bedste for at vise dig hvad jeg synes er godt ved 4K. En A-B demo kan det næppe blive til, al den stund at jeg kun har et TV, én afspiller, og kun én udgave af diverse 4K/BD/DVD film.

Men i virkligheden skulle du kunne teste hos enhver forhandler der har det rigtige udstyr.

Du skal naturligvis have dine meninger - omend jeg i denne sammenhæng måske ikke helt synes at disse bygger på et reelt grundlag - ref. dit setupSmile 


Redigeret af Hother - 05-Juni-2016 kl. 13:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 15:41
Selvfølgelig ser og løbende evaluere hvad der sker, nye displays projektoere og afspillere.
Det er helt bevist jeg ikke har skiftet display.
Hvis vi holder os til Projektoere, så er der SONY der laver 4K maskiner, og i mine øjne er det stik modsat alt hvad jeg ønsker mig i et billede, så er der JVC, det er stadig 1080P paneler, med en masse gimick, som jeg heller ikke er faldet for, skal senere på året til USA for at deltage i en shootout mellem en 2011 bygget VDC Marquee 9518LC Ultra CRT projektor, op mod en JVC RS600.
Så du er trods alt ikke så pokkers langt væk Hother, så mon ikke vi skulle prøve om jeg ikke kunne få samlet mig sammen til en rundtur i det dansk opland, med kufferten fuld af grej, og se om det ikke kunne blive til en lege aften med en fælles reference, og et par armbevægelser der lidt bedre ilustrere hvad det er jeg tror og tænker, der er trods alt ikke noget der er nemmere end at være uenige på et fora, uden at vide hvad vi hver især kigger på.


Redigeret af stridsvognen - 05-Juni-2016 kl. 15:45
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2016 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Selvfølgelig ser og løbende evaluere hvad der sker, nye displays projektoere og afspillere.
Det er helt bevist jeg ikke har skiftet display.
Hvis vi holder os til Projektoere, så er der SONY der laver 4K maskiner, og i mine øjne er det stik modsat alt hvad jeg ønsker mig i et billede, så er der JVC, det er stadig 1080P paneler, med en masse gimick, som jeg heller ikke er faldet for, skal senere på året til USA for at deltage i en shootout mellem en 2011 bygget VDC Marquee 9518LC Ultra CRT projektor, op mod en JVC RS600.
Så du er trods alt ikke så pokkers langt væk Hother, så mon ikke vi skulle prøve om jeg ikke kunne få samlet mig sammen til en rundtur i det dansk opland, med kufferten fuld af grej, og se om det ikke kunne blive til en lege aften med en fælles reference, og et par armbevægelser der lidt bedre ilustrere hvad det er jeg tror og tænker, der er trods alt ikke noget der er nemmere end at være uenige på et fora, uden at vide hvad vi hver især kigger på.
Du kommer bare med et par datoer - så finder vi ud af et besøg her. Du skal være velkommenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2016 kl. 23:17
Så fik jeg taget mig sammen til at kigge lidt nærmere på afspilleren med et par test disc.
Hvis i bruger S&M blu ray disken, og kigger på HD color bar, vil i se at der er rimelig voldsomme kant ringninger, især på rød og blå, det kan man fjerne ved ar justere croma ned på -4 i sharpness settings, men gør man så det og kigger på croma multiburst, så er der serøse problemer med højfrekvens croma, som så kan redes ved at justere crom tilbage til 0 i sharpness settings, så man kan vælge mellem dårlig og dårlig, på forskellig måde.
Når den så slet ikke har styr på HD, så kan man kun gætte på hvordan den klare en UHD test.


Redigeret af stridsvognen - 07-Juni-2016 kl. 00:43
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2016 kl. 10:47
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2016 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

http://digitalt.tv/panasonic-dmp-ub900-high-ultra-hd-blu-ray-afspiller-test/
Jamen intet nyt for mig i den test. UB900 er bare superbSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2016 kl. 13:06
Jeg pakker afspilleren ned og sender den tilbage, medmindre nogen vil gøre en hurtig handel.
Den kan hentes mellem Horsens og Silkeborg for 5600kr, Jeg køre i Ikea i Århus i aften, så køre forbi Skanderborg Århus.


Redigeret af stridsvognen - 15-Juni-2016 kl. 13:21
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu