recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry pi i bilen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry pi i bilen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raspberry pi i bilen
    Sendt: 30-Marts-2016 kl. 17:28
Hej
tænkte på om ikke der var et par "nørder" herinde der kunne hjælpe med at lave en løsning, hvor man evt bruger sin raspberry pi som en server der deler film, musik og lydbøger til 2-3 ipads over et netværk ?


Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 17:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 18:21
kender den godt, men har desværre ikke de bedste erfaringer med den, oplevede mange af filerne ikke kunne afspilles, og jeg har en raspberry pi, en harddisk og mobilnetværk
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej
tænkte på om ikke der var et par "nørder" herinde der kunne hjælpe med at lave en løsning, hvor man evt bruger sin raspberry pi som en server der deler film, musik og lydbøger til 2-3 ipads over et netværk ?



Hej.

Jeg ville nok vælge noget med et andet filsystem end en Raspberry pi.

Noget der er nemt at få til at køre på '12' volt.

En Intel NUC vil være et godt bud.

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

oplevede mange af filerne ikke kunne afspilles


Fordi?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Baum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 12:07
Jeg havde også engang en ide om at lave sådan en løsning, men er aldrig kommet i gang.

Jeg ville sætte raspberry pi op som et access point, som ipads kunne forbinde til. Så var meningen at dele filmene via FTP fra en USB stick.

Her er vejledningen jeg fandt til at sætte Pi op som Access Point:

Du må gerne fortælle hvis du finder en løsning.

Vh.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 12:19
Hej,
vi bruger den nævnte Seagate wireless model og den fungerer ganske fint. Jeg har aldrig oplevet at den ikke vil afspille de film jeg har lagt over, men det kræver jo selvfølgelig at du de konverteres til et format iPad'en forstår. Men det vil jo også gælde for din Rasberry PI løsning. Så mon ikke du bør kigge  på det format du har filmene i?

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 15:03
dumb har du hørt om VLC :)
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 15:28
hej jeg havde faktisk forestillet mig at VLC kunne være en løsning
men jeg har også fubdet en guide til at sætte en plex server op på raspberry pi
det kan sagtens vær e mine filer der er problemet da jeg prøvede seagten
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 10:50
Infuse App på IOS spiller alle filer jeg har fundet og det fungere perfekt med Seagate Wireless.
Man skal ikke bruge seagates egen app til afspilning, men kun som konfiguration af Seagate.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 15:14
infuse kender jeg, jeg tror sgu jeg bestiller en seasgate :D
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu