recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til valg af brugte gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til valg af brugte gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Tillykke med dem. 8 ohm / 98 dB...det ser man ikke så ofteThumbs Up.



Ja, ren Cerwin Vega....

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg havde også et rigtigt godt øje til de Klipsch, da jeg skulle købe højttalere i efteråret. de faldt desværre for dimensionskravene (kærestens), da dybden på 46,5cm var lige i overkanten. Husker der ar rigtig gode brugtpriser på dem da jeg var intersseret. Det virker som det rigtige valg til din forstærker.

Jeg endte selv med Dynaudio Audience 82.



Det var dælme da noget af nogle modsætninger?

M.v.h.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2016 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg havde også et rigtigt godt øje til de Klipsch, da jeg skulle købe højttalere i efteråret. de faldt desværre for dimensionskravene (kærestens), da dybden på 46,5cm var lige i overkanten. Husker der ar rigtig gode brugtpriser på dem da jeg var intersseret. Det virker som det rigtige valg til din forstærker.

Jeg endte selv med Dynaudio Audience 82.



Det var dælme da noget af nogle modsætninger?

M.v.h.


Jeg nåede aldrig så langt at jeg lyttede til dem, men omtalen var meget lovende. Har du lyttet. til rf280? . Mine dynaudio gør det hele rigtigt, men jeg kan godt savne den farvning som mine gamle jbl gav til rock og visse popnumre. De havde så svagheder som jeg absolut ikke savner.

Mit udgangspunkt var dynaudio, men man kigger sig selvfølgelig omkring. Favoritten var contour 5.4 som jeg fandt til en vanvittig pris lige syd for grænsen, men de var for høje og op fyldte ikke dimensionskravene. Desværre.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Jeg nåede aldrig så langt at jeg lyttede til dem, men omtalen var meget lovende. Har du lyttet. til rf280? . Mine dynaudio gør det hele rigtigt, men jeg kan godt savne den farvning som mine gamle jbl gav til rock og visse popnumre. De havde så svagheder som jeg absolut ikke savner.


Jeg kan ikke huske, om det lige var RF280 jeg har lyttet til, men jeg har arbejdet et sted, hvor vi på et tidspunkt havde Klipsh, så jeg har lyttet til flere af deres højttalere, og jeg er slet ikke begejstret for deres højttalere. Jeg leder efter noget helt andet i en højttaler. Måske hvis jeg havde været teenager, og der bare skulle noget tryk på - deraf min Cerwin Vega bemærkning.
Nu siger du at du savner noget, i dine 82'ere. Hvilken forstærker har du foran dem.

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:


Mit udgangspunkt var dynaudio, men man kigger sig selvfølgelig omkring. Favoritten var contour 5.4 som jeg fandt til en vanvittig pris lige syd for grænsen, men de var for høje og op fyldte ikke dimensionskravene. Desværre.


Lige nøjagtig Contour S5.4 er min drømmehøjttaler, som jeg har lovet mig selv, at jeg VIL eje på et tidspunkt. Jeg har faktisk tæt på, for nogle måneder siden. Men jeg må indtil videre "nøjes" med Contour S1.4. Men S5.4 er den mest helstøbte og bedst sammenhængende højttaler/lyd, jeg har hørt i mange år - fantastisk højttaler.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 25-Juni-2016 kl. 01:12
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2016 kl. 11:35
jeg er fuldt ud tilfredse med min 82, men de er jo ret liniærere, i modsætning til mine ældre jbl, der havde ekstra punch i mellembasområdet, men også en skarp diskant. jbl kørte med en luxman, mens mine dynaudio kører med marantz/crown. Det jeg mente var at der var nogle få numre der kom til at lyde fantastisk på mine jbl, men allround er dynaudio langt langt foran.

jeg nåede aldrig længere en lyd og billedes test af rf280 og der er de beskrevet som værnde meget liniære i forhold til hvordan klipsch traditionelt spiller, så det er sansynligt at de spiller anderledes end de klipsch du har lyttet til.

jeg fandt 5.4  til 1.750 euro ca 100 km syd for den danske grænse og der var faktisk til salg i noget tid. der er et sæt med en forhandlingspris på 2.200 euro, men så skal man til Nürnberg. Der gik et sæt hurtigt på dba for 16000 for ca. et år siden, så 5.4 er derude og der er gode priser på dem.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu