recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge et godt råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge et godt råd

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:27
hvis du fortæller hvad det er for en mac mini du har købt. så kan det jo være vi kan hjælpe. du kommer ikke til at kunne "spille" på nogen mini, men hvis du kører minidisplayport i stedet for HDMI (for guds skyld gør det!!) så har du let mulighed for 4K skærmopløsning hvis det er en nyere mini. og det er langt lettere at få et godt signal hvis du kører mini DP til dvi også. (mini DP = thunderbolt stik)
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:50
Den er helt ny, så må være en Mac mini 2016. 

Jeg havde planer om hdmi-DVI, da det er en ældre skærm jeg har nu. Asus VW225N.

Overvejer dog ny skærm hvis jeg kan få et godt løft billedmæssigt.


Redigeret af Basknudsen - 04-Maj-2016 kl. 17:50
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 21:59
Slettet

Redigeret af Basknudsen - 04-Maj-2016 kl. 22:12
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 09:20
aldrig køre hdmi over i et andet stik end hdmi. Det er opskriften på problemer. brug for alt i verden miniDP portene eller DP hvis ens computer har det. Det er den mest universelle port du kan få og med den kan du stort set forbinde til alle former for skærme/paneler/projektorer etc uden nogen problemer. HDCP i hdmi gør desværre så mange knuder at der ikke er mulighed for at lave nogen reel konsensus om hvad vil virke og ikke virke 100%. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu