recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig WiFi-forbindelse - Telenor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig WiFi-forbindelse - Telenor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig WiFi-forbindelse - Telenor
    Sendt: 23-April-2016 kl. 15:34
Hej!

Jeg oplever lidt udfordringer med vores WiFi/ChromeCast her i hjemmet. Med jævne mellemrum sker det, at min ChromeCast går i stå, som om at der ikke er den påkrævede hastighed til stede, selvom en kablet hastighedstest viser, at der er rigeligt med båndbredde (vi har en 30/5 ved Telenor).

Når ChromeCasten går i stå, tester jeg typisk vores netforbindelse (over en WiFi-forbindelse) til ca. 6-9 Mbit download. Når ChromeCasten streamer fint, så ligger hastighedstest på omkring 12-13 Mbit (altså i alle tilfælde væsentligt under de 30 Mbit, som jeg tester til via en kablet forbindelse).

Tidligere havde vi StofaNet, men det var også ret ustabilt. Det er faktisk blevet væsentligt bedre med Telenor i forhold til Stofa, men stadig ikke så problemfrit, som jeg gerne vil have det.

Indimellem hjælper det at skifte WiFi-kanal, som Telenor i øvrigt anbefaler på hjemmesiden, men det hjælper ikke så konsekvent, som jeg gerne vil have det.

Er der nogen, der har nogle gode bud på, hvad det næste skridt, jeg går i gang med, bør være?


Redigeret af Among - 25-April-2016 kl. 20:14
Til top
Bravooskar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravooskar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 21:15
Jeg havde også problemer med min router / modem fra Stofa. Købte en ordentlig router og har ikke haft problemer siden. Desværre har du så to apparater der gør næsten det samme og som bruger strøm.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 06:45
betragt leverandørernes egne bokse som værende markant under markedsstandard (det er uhyre sjældent de leverer udstyr som er bare i nærheden af at være markedsledende, og det er med fuldt overlæg da de kostoptimerer her). Min fullrate boks er en 100,- zyxel router som er kendt og berygtet for ikke at kunne håndtere æbleenheder. Så der kom umanerligt hurtigt en asus router på i efter den da jeg har en 4-5 stykker i huset. zyxel routeren står nu udelukkende som bro videre til den.

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 03:03
Der vil altid være forskel på kablet og wifi forbindelse. Kablet vil altid gi' mere ! Dine wifi tal er dog noget i den lave ende.
Som det bliver forslået, så overvej at købe en bedre router (med både 2.45 ghz og 5ghz). Da som nævnt er så som så, hvad den medsendte router kan præstere !


Redigeret af Roland - 25-April-2016 kl. 03:04
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 20:15
Ok. Jamen det kan være, at jeg bør kaste mig ud i en ny router så. Nogen der kan anbefale nogle?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Indimellem hjælper det at skifte WiFi-kanal, som Telenor i øvrigt anbefaler på hjemmesiden, men det hjælper ikke så konsekvent, som jeg gerne vil have det.

Er der nogen, der har nogle gode bud på, hvad det næste skridt, jeg går i gang med, bør være?
Nu er Chromecast heller ikke den bedste/følsomme modtager (har selv dårlig erfaring med model 1, ved ikke om model 2 er blevet bedre?)
Så der er jo blevet lavet en USB -> Ethernet adaptor så der kan køres kablet forbindelse, hvis det er muligt for dig?

EDIT: Har du prøvet at forlænge HDMI forbindelse så Chromecast kommer længere væk fra apparat?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 25-April-2016 kl. 22:24
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 18:57
Nu har jeg i første omgang købt en 2'er, og så må vi se, om det gør nogen forskel.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2016 kl. 04:06
Oprindeligt skrevet af Among Among skrev:

Ok. Jamen det kan være, at jeg bør kaste mig ud i en ny router så. Nogen der kan anbefale nogle?
Jeg har lige købt denne super fede Triband router: Netgear Nighthawk X6 R8000. Jeg har nu ca. dobbelt så hurtig trådløs forbindelser på både mobilos, tablet og tv ift. til min gamle Zyxel N-router.
Den ligger så i den noget dyrere ende. Dog ikke så ret meget mere end f.eks. ASUS RT-AC87U - som var en af dem jeg havde kig på.
En anden lidt billigere, som efter div. eksperter rundt på nettet, skulle være et godt køb er - ASUS RT-AC68U
Og lidt billigere endnu, så kunne denne her være en mulighed: TP-link Archer C9.
 
 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu