recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cmore HD kommer - HBO er i HD via Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cmore HD kommer - HBO er i HD via Yousee

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Meget kan have ændret sig siden jeg droppede YouSee. Men dengang fik de nu arkivindholdet af DR.


Arkiv hos YouSee er tv-kanalerne, som YouSee selv optager og gemmer. Samme optagelser bruges til Start Forfra.

De havde tidligere et større Oracle (Sun) Storage setup til det formål, men de har svjv. skiftet storage leverandør siden.

Redigeret af lunddal - 24-April-2016 kl. 20:11
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 22:35
Må jeg høre hvad du kan finde i HD hos CMore streaming? For jeg har godt nok aldrig oplevet at se noget.

Og ja, så må jeg have misforstået noget ved det der tilbydes hos YouSee? Det gør det selvfølgelig heller ikke nemmere, at det hedder CMore over det hele. Grunden til jeg nævnte Viaplay var ellers af samme grund. Fx TV3 og 3+ vises jo ved 1080i og 5.1 lyd på kanalerne, men på Viaplay får du kun 720p og 2.0 lyd.
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Må jeg høre hvad du kan finde i HD hos CMore streaming? For jeg har godt nok aldrig oplevet at se noget.

Og ja, så må jeg have misforstået noget ved det der tilbydes hos YouSee? Det gør det selvfølgelig heller ikke nemmere, at det hedder CMore over det hele. Grunden til jeg nævnte Viaplay var ellers af samme grund. Fx TV3 og 3+ vises jo ved 1080i og 5.1 lyd på kanalerne, men på Viaplay får du kun 720p og 2.0 lyd.

Hvis du har ATV4 kan du gå ind selvom du ikke har abonn. og se det
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 23:57
Det har jeg ikke. Står det udfor de ting, der vises i HD? For CMore begynder jo pludselig at virke interessant, hvis de begynder at streame i HD. De har jo et utroligt lækkert udvalg. Men det er bare ubrugeligt, så længe det er SD. Og hvornår er det begyndt på det? For det er da ikke andet end få uger siden, at vi snakkede om det i en tråd her på siden, at de stadig streamede i SD og hvor utrolig lidt tidssvarende det var i 2016.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det har jeg ikke. Står det udfor de ting, der vises i HD? For CMore begynder jo pludselig at virke interessant, hvis de begynder at streame i HD. De har jo et utroligt lækkert udvalg. Men det er bare ubrugeligt, så længe det er SD. Og hvornår er det begyndt på det? For det er da ikke andet end få uger siden, at vi snakkede om det i en tråd her på siden, at de stadig streamede i SD og hvor utrolig lidt tidssvarende det var i 2016.


Jeg har Cmore igennem Telmore og der er efterhånden en hel del i HD.

I følge Cmore kundeservice vil alt nyt materiale være i HD og det gamle bliver gradvist lavet om til HD.

På ATV 4 står der ud for hver udsendelse om det er HD eller SD.


Redigeret af Giffel - 25-April-2016 kl. 16:32

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 17:08
Damn! Så er det pludselig en meget interessant tjeneste. Måske man skulle prøve en måned snart så :)
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Damn! Så er det pludselig en meget interessant tjeneste. Måske man skulle prøve en måned snart så :)

Men træerne gror desværre ikke helt ind i himlen, det er stadig kun 2.0 lyd, totalt ufatteligt.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:26
Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, af YouSee kundeservice, at de også sender HBO i SD og også forventer at gøre det med Netflix og de har ingen tidshorisont på hvornår det evt. bliver ændret .. :-(

Helt ærligt, hvad er det med den boks - har de overhovedet tænkt på hvad deres brugere med rette forventer af en spritny box som angiveligt er skabt til at være centrum i folks AV setup ....

Det er godt nok en ommer ......
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af kiuls kiuls skrev:

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, af YouSee kundeservice, at de også sender HBO i SD og også forventer at gøre det med Netflix og de har ingen tidshorisont på hvornår det evt. bliver ændret .. :-(

Helt ærligt, hvad er det med den boks - har de overhovedet tænkt på hvad deres brugere med rette forventer af en spritny box som angiveligt er skabt til at være centrum i folks AV setup ....

Det er godt nok en ommer ......

Ringede du ind på 70704040 ?

Det er godt nok lidt af en skandale
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:49
Nej, jeg kommenterede på en tråd på deres FB

https://www.facebook.com/youseedanmark/posts/1021480871267138?comment_id=1021714704577088&reply_comment_id=1021922891222936&notif_t=feed_comment_reply&notif_id=1461678665872257

Helt enig, det er tæt på at være en skandale - godt man ikke opsagde sit nuværende abonnement  ..
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 11:29
Yousee har idag 28.04 meldt ud på deres forum at Cmore i HD er på vej og at HBO allerede er i HD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 11:44

Kan også oplyse, at der er flere tiltag på vej til forbedring af boxen på diverse funktioner. Der er på YS forummet oprettet en tråd om ønsker, og der har responsen været posetiv, så rettelser/forbedringer er på vej.
Tråden blev oprettet af mig, på opfordring af mich61 inden han kom på YS forummet, så tak til ham for det forslag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu