recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer og oplevelser med den nye Yousee boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer og oplevelser med den nye Yousee boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MeLViS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer og oplevelser med den nye Yousee boks
    Sendt: 25-April-2016 kl. 17:36
Hey

Hvad oplever folk ?

Jeg synes stadig jeg bilder mig ind billedet er sløret og uskarpt på mit tv. Noget jeg slet ikke havde med tuneren i tvet.

Til top
klavil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klavil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 20:00
Har du kort og CA modul i den?
Hvordan er kanalskiftetiden?
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 20:30
den bruger hverken kort eller modul og efter hvad jeg har kunnet læse, er den rigtig hurtig til kanalskift.

Desværre er der så en masse andre ting galt med den, men noget af det bliver måske løst hen ad vejen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 20:47

Der er en tråd igang på YS forummet angående diverse tiltag.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 23:30
Har samme problem, især TV2 er meget "blød", jeg er ikke imponeret. På Yousee forum er der åbenbart ikke andre som har det problem.

mvh
Rune
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af runekc runekc skrev:

Har samme problem, især TV2 er meget "blød", jeg er ikke imponeret. På Yousee forum er der åbenbart ikke andre som har det problem.
mvh
Rune

Det er samme digital-signal som boks og TV afkoder.

Hvis du har boksen forbundet direkte via et HDMI kabel til fjernsyn (og ikke gennem en converter til Composite eller tilsvarende), så kan forskellen muligvis bero på om du har slået forskellige "noise filters" eller "picture enhancers" til i dit TV.

Det, der kommer via HDMI, er rimeligt standard; det ser meget fint ud hos mig.

(Yousee boksen har ikke nogen filtre eller picture-enhancements man kan slå til eller fra).

Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 20:50
Hej, mit setup er ikke ændret efter jeg fik ny boks og den gamle boks var bedre end det jeg har nu, selv Chromecast med Yousee er bedre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 21:08
Jeg var jo en af de heldige, der via siden her havde muligheden for, at teste den nye boks inden den blev frigivet. Jeg synes at billedet er utroligt godt, og ganske godt udtænkt. Desværre er mit YouSee bredbånd ind i mellem lidt for ustabilt til, at jeg mente at jeg ville få det fulde udbytte af boksen.

Jeg valgte at beholde den gode gamle boks, som godt nok har sine fejl - men den virker.

En ting jeg savner på den nye boks er et rigtigt display, og på en eller anden led synes jeg, at den gamle boks er mere et rigtigt stykke AV-udstyr.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 22:30

Nu har jeg haft Humaxen siden den kom på markedet, og med hensyn til billedet, så er der intet at udsætte på det, den modtager lige så fint som TVet gør, og !ige så fint som de Recordere jeg har haft, så der kan ikke klages på det punkt.
Savner som sådan ikke noget på den som den er nu, den kører helt stabilt ingen udfald på net, arkiv, film o.s.v. kører også som det skal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu