recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raumfeld erfaringer/hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raumfeld erfaringer/hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raumfeld erfaringer/hjælp
    Sendt: 26-April-2016 kl. 05:26
Hej.

Jeg flytter inden længe i et nyt 3 etagers hus, hvor jeg gerne vil have multirum over det hele. Efter lang tids læsning på nettet tror jeg valget ender på Raumfeld. (Har tidligere haft sonos connect med et par ok system audio højttalere og en god gammel Denon forstærker - men i en mindre lejlighed, hvor multirum ikke var så vigtig som det bliver i det nye hus) 

Jeg har et par spørgsmål til Raumfeld generelt - og derudover håber jeg nogle har lidt erfaringer med systemet - jeg synes det har været svært at finde nogle rigtig dybdegående tests af Raumfeld - som ikke er på tysk!!

1) Har jeg ret hvis jeg påstår at man skal have Tidal Hifi for at få det ekstra ud af Raumfeld kontra Sonos/Heos osv.?

2) Kan One s spille et køkkenalrum op på ca. 30 m2? (den ser så lille ud!!)  Eller skal jeg op i stereo cubes (som ikke er nær så fleksible) eller one m? (som jeg umiddelbart ikke har fundet de bedste anmeldelser på - noget med en susende lyd ved lav afspilning??) Eller måske one s som stereo par?

3) Overvejer soundbaren plus sub til stuen - men er den 10k værd? Den skal som udgangspunkt mest bruges til tv/film og ikke så meget musik lytning. I stedet kan jeg købe en anden løsning til ca. Den halve pris, som så ikke vil være en del af mit multirum, men kun være til tv. Erfaringer med soundbaren anyone?

4)For at sikre god forbindelse på alle 3 etager skal jeg så ikke bruge en expand?

Jeg håber virkelig der er et par stykker der kan hjælpe eller dele ud af jeres erfaringer med Raumfeld. Det er svært når der ikke er en fysisk butik i DK - men synes produktet er super fedt Jeg kender til deres tilbageleverings politik, men det vil jeg helst slippe for at bruge :-) Så hjælp!! :-)

Kan i ikke eller gider ikke svare på alle mine spørgsmål vil jeg være taknemlig for bare lidt erfaringer :-)

På forhånd tusind tak :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 00:06
1: Jeg har ingen kendskab til Heos, så tør ikke udtale mig her. Men Sonos havde jeg før jeg skiftede til Raumfeld. Og nej, der er ingen forskel på Tidal HiFi på de to. Sonos kan også afspille lossless. Du tænker nok på 24-bit og 96/192khz. Dette kan du ikke få over Tidal. Endnu i hvert fald. Der har været snak om det i noget tid, at de er på vej.

2: Mit umiddelbare bud er nej. Men det kommer an på dit forbrug. Er det til at lytte til lidt radio til morgenmaden, eller lidt tråd til madlavningen, så er den helt sikkert fin til det. Er det derimod til at spille op, når du har selskab og maden er færdig, så vil den skuffe.
Jeg havde en Play:5 som jeg skiftede ud med en One S. En Play:5 ville ikke engang kunne klare en fest tilfredsstillende for mig, og en One S svarer kun til en Play:3.
Min One S hænger på badeværelset, hvor den til gengæld klarer opgaven perfekt.

3: Det kommer an på udgangspunktet. Er det for at forbedre lyden fra de indbyggede højttalere i TV'et, så vil den imponere ret voldsomt. Det tåler slet ingen sammenligning.
Er det som erstatning for rigtig 5.1 lyd, så vil den skuffe. Du kan samle et komplet 5.1 system til de samme penge, som vil spise en soundbar til morgenmad.
Men Teufel (dem der laver Raumfeld) sælger jo også denne: http://www.teufelaudio.com/soundbars/cinebase-streaming-p15220.html
Altså en soundbar med en Raumfeld Connector med i hatten. Den koster kun lige godt 5.000kr.
Men ellers kan enhver anden soundbar jo også bruge med en Connector, hvis blot den har indgange nok. Så kan den stadig indgå i multirumsystemet.

4: Det kommer an på dit WiFi eller ethernet i huset. Du kan teste det ret nemt, ved at tage din telefon med rundt i de rum du vil placere dine zoner i. Så tester du med den app der hedder WiFi Analyzer og ser hvor god forbindelse du har. Samtidig kan du også lave en ekstra tjek med Speedtest.net app'en. Selvom den egentlig tjekker forbindelsen ud af huset, så vil du stadig kunne se dyk i hastigheden, hvis WiFi-forbindesen til routeren er dårlig.
Jeg bor selv i et 3-etagers hus, hvor min router står i stuen, men min ene Connector står på 2. og har ingen problemer med forbindelse. Men jeg bruger så også min egen router som ofte er meget bedre, end den man får udleveret af sin udbyder.

PS. Jeg har ingen personlige erfaringer med deres soundbar. Kun soundbars i almindelighed. De siger ikke rigtig mig noget, da jeg har et rigtig 5.1 system. Men som jeg skrev, hvis udgangspunktet er lyden direkte fra dit TV, så vil det uden tvivl ikke skuffe.
Til top
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 11:18
Mange tak for dit fyldestgørende input :-) Jeg har lige par opfølgende spørgsmål - det lyder til du har lidt forstand på det :-)  (Det har jeg ikke - jeg vi bare gerne have ok lyd nemt tilgængeligt i hele hytten!)

Nu kommer du også fra Sonos - spiller Raumfeld bedre efter din erfaring?

I forhold til Tidal på Raumfeld får jeg så overhovedet noget ud af Hifi-udgaven til 199/mrd eller kan jeg lige så godt nøjes med den til 99 kr, som jeg i øvrigt kan få med gratis, hvis jeg skifter mobil til cbb.

Det er en rigtig fin soundbar du henviser til - den kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle købe fremfor Raumfeld soundbaren og spare 5000kr - den har endda bluetooth (hvilket jeg savner lidt ved Ramfeld - det havde været prikken)

Men men jeg må da sige,  at efter din kommentar omkring tv lyd, så frister et 5.1 system da ret meget - især fordi der hvor det skal være bliver en ren tv stue med forhåbentligt LGs nye 65" B6 OLED skærm (Fruen skal lige varmes lidt mere op - og så falder det forhåbentligt lidt i pris til jeg skal bruge det)

Men igen - her er jeg også lidt på bar bund - du skriver jeg kan få noget rigtig godt til samme pris som Raumfeld soundbar - har du evt. Et forslag til de der 10.000 kr eller billigere?

Jeg tror det må ende med en One M i køkkenalrummet - det lyder til den også kan spille lidt op til fest når maden er taget af bordet ;-) Og så One s i de andre rum.

Igen tak for dit svar :-)
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 13:00
Jeg har en Expand, 2 stk. Connector 2, 1 sæt Stereo Cubes samt 1 stk. One M.

Hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg One M spiller bedre end Stereo Cubes, da den har mere bas. Den spiller også bedre end Sonos Play 5 (gammel version) efter min mening.
Til top
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 15:18
Fedt at høre med One M - den bliver det til køkkenet. Så er det bare farven der skal vælges! Og lyden til tv'et.
Til top
tbmilling Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2016
Sted: 7800 Skive
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbmilling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 18:25
Hej BPR,

Jeg er selv igang med opsætning af multirumsløsning i mit hus, og valget er også faldet på Raumfeld. På trods af at det tyske mærke er en smule ukendt i lille Danmark, så giver deres app Sonos baghjul!

Jeg har pt. bare en connector koblet på min eksisterende 5.1 setup i stuen, men på sigt vil jeg gerne have bygget yderligere zoner på. Pt. er næste satsning et par indbygningshøjttalere til loftet i køkken-alrummet koblet til en Connector i et rack-skab (samt effektforstærker self.). Derudover er jeg på jagt efter en løsning til badeværelse og kontor.

Hvad endte du med at gå efter til køkken-alrum, og hvordan lyder det?
Til top
BPR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BPR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2016 kl. 18:34
Hej.

Mit hus står først færdig til januar, så jeg har intet købt endnu.

Jeg undersøger stadig - lige nu kigger jeg meget på Naim Muso - det er lidt dyrere, men begge enheder spiller vildt godt! Og ser rigtig lækkert ud - selv konen måtte indrømme at det bare var flot. Så lige nu overvejer jeg Naim Muso qb til køkkenalrummet og den Muso som soundbar / anlæg i stuen. Så manøgler jeg bare noget til badeværelset - der har de desværre ikke noget endnu. Måske en Raumfeld one s, som jeg stadig synes er ret fin. Dig lidt en bet at bruge to systemer, så måske bliver det bare en Bluetooth højttaler i den dyre ende til bad.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu