recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenne til trådløs internet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenne til trådløs internet.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenne til trådløs internet.
    Sendt: 26-April-2016 kl. 14:25
Hej.
Jeg har denne pc, http://aldi.medion.com/w6u9mdu38895/mkihzddk/?refPage=aldi
Kan man købe en antenne ,så der kan blive mere fart på det trådløse.
Noget det kan monteres i LAN porten.
Mvh.




Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 14:57
Du kan jo montere et LAN kabel i din LAN port, og trække det over til din router/switch. Så får du ihvertfald mere fart.
Mvh Jesper
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 16:37

Hej.

Jeg ved ikke hvor hurtigt dit internet er i dag?
Og hvor meget du har bestilt?
Eller hvad du har af Router?

Men hvis du ønsker, at det trådløse skal være hurtigere, kan du bruge en WiFi enhed til at sætte i en USB port.
Og hvis der er meget langt over til din router, fås de også med en antenne.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 26-April-2016 kl. 16:38
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 18:11
Hej.
Der sidder denne her i computeren
realtek rtl8191su wireless lan 802.11n usb 2.0 network adapter Det var den jeg tænkte at der kunne sættes en antenne på.
Jeg har Altibox internet ,en 25/25 forbindelse.
Og en Zyxel P2812 ac router.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 19:32

Hej.

Man kan ikke sætte en antenne på noget udstyr der ikke er beregnet til det.
Og man sætter kun antenner på udstyr hvis det står for for langt væk. Antenner forøger rækkeviden.

Men kan opgradere sit udstyr til noget der er hurtigere, hvis hastigheden er for langsom.

Jeg vil foreslå at du prøver at lave en hastighedtest og fortælle os resultatet:

http://www.speedtest.net/

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 26-April-2016 kl. 19:32
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Man kan ikke sætte en antenne på noget udstyr der ikke er beregnet til det.
Og man sætter kun antenner på udstyr hvis det står for for langt væk. Antenner forøger rækkeviden.

Men kan opgradere sit udstyr til noget der er hurtigere, hvis hastigheden er for langsom.

Jeg vil foreslå at du prøver at lave en hastighedtest og fortælle os resultatet:

http://www.speedtest.net/

Hilsen Carsten.



Hej Carsten.
Jeg har flyttet min computer,så jeg rent fysisk har fået længere afstand til routeren. Den har altid været kablet.
Har først nu prøvet at bruge det trådløse,men fik kun ca.15 i downloud, så derfor mit spørgsmål ang.antenne. Jeg aner ikke en rygende fis om hvordan det virker,men troede i min uvidenhed at jeg kunne montere en antenne i lan indgangen,hvilken man så åbenbart ikke kan.
Har nu monteret kabel til computeren,og så oppe på fuld styrke igen.
http://www.speedtest.net/my-result/5280628433
Mvh.


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 20:06
Hvis du har mulighed for at benytte kablet forbindelse, så brug det.
Ellers så prøv at dreje din router, eller flytte den lidt. Tit har routeren ikke en symmetrisk udstråling, især hvis den har antennen indbygget.
Mvh Jesper
Til top
mortenstorgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 18:03
Jeps det bedste er HELT KLART en kablet forbindelse, men det er jo bare sjovere at have muligheden for at bruge det trådløse net når nu det er der, og et tab fra 25 til 15 burde kunne gøres lidt bedre. Tjek fx. at der ikke er for mange signaler der interfererer med signalet, det kan fx. også være mobilsignaler. Derudover kan du også tjekke placeringen af din router, den skal helst står centralt, og ikke skyde signalet gennem mursten: www.netkablet.dk/tradlost-net-kan-forstyrres-af-dit-bluetooth-signal/
Morten Storgaard
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 12:00
Tak for alle svarene.
Jeg har kablet det hele nu.
Er egentlig skuffet over at det trådløse kører så ustabil,men har dog fået en mulig forklaring fra anden side,at det kan skyldes at jeg har skillerums elementer der er forstærket med tentorstål.
Mvh.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:31
alle skillevægge, planter, glas, stål, generelt metal og en hulens masse andre ting har gigantiske indvirkninger på hvor godt signalet bliver. det samme gælder for moderne huse og indendørs mobildækning. huse i dag bygges nærmest op som faradaybure med det resultat at der bare er monster dårlig dækning af mobilsignaler indendørs. Desværre er det en trend der ikke bliver mindre problematisk ser det ud til.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu