recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Auro 3D vs alt andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auro 3D vs alt andet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Auro 3D vs alt andet
    Sendt: 27-April-2016 kl. 20:55
Hej folkens

Jeg overvejer lidt om jeg skal købe Auro 3D opgraderingen til min marantz forstærker.
Jeg har et 7.1.4 atmos setup og kan ikke helt finde ud af om jeg vil få noget ud af Auro 3D.. Auro 3D er vel noget simulations halløj og ikke et decideret lydformat som dd og DTS og vil det så overhovedet være en forbedring?

Jeg skal give ca 150 euro for opgraderingen så har ikke lyst til bare at smide pengene afsted. Inden jeg har en fornemmelse af om det kan betale sig.

Hvad siger I kloge hoveder, er det noget I bruger og er det noget værd? :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 23:08
Det er et dedikeret surround format lige som Atmos og DTS:X.
Men det er et kanal baseret lydsystem og er IKKE kompatibelt med din højtaler placering ved Atmos/DTS:X.

Det er umiddelbart kun brugt til Musik.
Auro 3D har ikke lofthøjtalere, men højtalere som sidder højt oppe.

Tror absolut slet ikke at det kan få success. Især grundet at det ikke er kompatibelt med de andre.

Trinnov er de eneste som laver kompatibilitet imellem Auro 3D og de andre, men KUN hvis du har mega mange lofthøjtalere. Så det er det samme som at det ikke er kompatibelt for normale menesker.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 05:54
Super, tak!
Var ikke klar over at det var format som de andre. Tror lige jeg skal have googlet det lidt mere så :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 10:12
Auro 3D har en loftshøjttaler.
 
Der er også film i Auro 3D.


Redigeret af Sven Palvig - 01-Maj-2016 kl. 10:14
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu