recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS-X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS-X

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 19:10
Nogen der kender status på A-3050? Fik for nylig en firmware update men kan ikke finde noget DTS:X opsætning. Fik bestilt Crimson Peak ved CDON i dag så det kan testes.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Oh yes - på min yamaha cx-a5100 kan man vælge og vrage imellem hvilken upscaler og dsp man vil benytte - selv på atmos og dts:X er det muligt at lege

Lyder som om jeg skal zappe lidt rundt på minLOL


Redigeret af osbech - 29-April-2016 kl. 21:01
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 23:50

Efter input fra andre på tråden, har jeg lavet lidt "A-B test" herhjemme I løbet af eftermiddagen.

Så sekvenser fra Star Wars TFA (Market Escape+Falcon flies again) og Interstellar (Wormhole) I native sound og derefter Neural:X upmix, og må herefter give jer delvis ret. Uden at føle behov for at bruge latrinære udtryk, må jeg indrømme at lyden ikke bliver bedre af at bruge Neural:X. Selvom der er mere gang I surroundeffekterne, så er lyden I begge film mere nøjagtig I almindelig DTS-HD. Upmixet er lyden mere sløret og diffus I surround/loft kanalerne, og ja, fjerner lidt focus fra LCR. Synes dog ikke at det nødvendigvis dræber dynamikken.
 
Er dog heller ikke imponeret af Dolby Surround, føler ikke at det løfter oplevesen,
 
Facit er nok at jeg vælger at afspille film I native sound fremover.
 
Når det kommer til musik, er jeg old school, og foretrækker stereo. Så Roger Waters-The Wall I Dolby Atmos, og hørte den derefter over Wimp/Tidal. Uanfægtet at lyden er fantastisk I Atmos, så er stereo bare mere mig, når jeg hører musik. 
 
 
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 10:22
Steen6400 jeg har også en A-3050 efter den seneste opdatering har jeg fået dts:x
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Steen6400 jeg har også en A-3050 efter den seneste opdatering har jeg fået dts:x
Tak for info, så må jeg lige ind og kigge i menuerne igen.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 10:45
På fjernbetjeningen kan du trykke på den knap med surround decoder der kommer neural-x imellem alle de andre dsp'er
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Oh yes - på min yamaha cx-a5100 kan man vælge og vrage imellem hvilken upscaler og dsp man vil benytte - selv på atmos og dts:X er det muligt at lege

Hey

Ved du om der er en genvej af en art. til dette valg ?

Synes det er bøvlet at man skal helt ind under Surround menuen, og så vælge derfra.

Kunne være snedigt hvis der var en nemmere vej.



/michael
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 12:43
Jeg har endnu ikke hverken kunne finde eller lave en genvej via scene...
Til atmos og dts:X opsætning mht højttaler layout og Dolby upscaler - men ikke til dts neural...
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Troelsfilm Troelsfilm skrev:

Jeg har endnu ikke hverken kunne finde eller lave en genvej via scene...
Til atmos og dts:X opsætning mht højttaler layout og Dolby upscaler - men ikke til dts neural...

Hmm, ok - det kan være det kommer Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu