recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købe eller vente?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købe eller vente?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købe eller vente?
    Sendt: 28-April-2016 kl. 22:50
Hej,

Jeg har smadret min iPhone 5 i dag, og da den er så gammel at den ikke er dækket af forsikringen længen, så skal jeg ud og have mig en ny.

Ville det være "dumt" at købe en iPhone 6S i dag når der er omkring end et halvt år til vi måske ser iPhone 7? Jeg tænkte på at finde en billig skod iPhone 4S og vente til iPhone 7, men ja... Hvad ville I gøre? Big smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 22:52
Jo, så går der et år og så kommer 7S, måske du skal vente på den, eller 8'eren?

Alternativt: Køb den telefon du vil have nu og nyd den. Uanset hvad du køber nu eller om et ½ år er den alligevel "forældet" når den er et år gammel.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 22:56
Alternativt køb en iPhone SE, som er samme størrelse som en 5'er, men med indmad som en 6S, og ca 2200kr billigere
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 22:59
Klaus, jeg kan godt se hvor du vil hen ad, men nu hvor det var så tæt på at vi nok ser 7'ern, så kunne jeg ikke gøre op med mig selv, om det var "dumt" at hoppe med på 6S nu.

Kampus, jeg har overvejet SE, men displayet og ingen "3D touch" gør jeg ikke vil have den, men den er ellers lækker. Jeg har dog læst og hørt at "3D touch" kommer til at gøre en forskel i det nye iOS der kommer med iPhone 7, og det ser meget lækkert ud af hvad "eksperterne tror".
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Klaus, jeg kan godt se hvor du vil hen ad, men nu hvor det var så tæt på at vi nok ser 7'ern, så kunne jeg ikke gøre op med mig selv, om det var "dumt" at hoppe med på 6S nu.


Der er vel 4-5 måneder inden 7 kommer?
De sidste par stykker er først blevet annonceret i slut september - kan du vente så længe?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 23:04
Det er meget forståeligt, og 6S er også faldet en del i pris .

Mht til 3D touch, sker forandringen gradvis når flere apps får det implementeret. I øjeblikket virker det stort set kun på de faste apps. Så hop du bare på en 6S

Og kan kun anbefale en 6S, har den selv. Den er 10 gange så hurtig som en 4S og 5 gange så hurtig som en 5'er

Redigeret af Kampus - 28-April-2016 kl. 23:08
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 23:07
Ja, det er så lige det der er spørgsmålet. 

Men nej, det kan jeg nok ikke, og med de priser folk forlanger for en iPhone 5S med 32GB i dag, så er det også et no-go. Det bliver den 6S og så en glæde af at få en ny telefon. Jeg har trods alt levet med min iPhone 5 siden januar 2012, så jeg er sikker på at jeg kan mærke en forskel om den hedder 6S eller 7.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 23:10
Og kan kun anbefale en 6S, har den selv. Den er 10 gange så hurtig som en 4S og 5 gange så hurtig som en 5'er

Og den nye 7 bliver uden homeknap og headsetstik, og sikkert endnu tyndere så den let brækker over. 6S er lavet af en ny slags aluminium, så den ikke bøjer ligesom 6 gjorde
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 23:12
Ja- plus 7 er den første af en ny telefon, så man bør jo nok alligevel vente til 7S (hvis den kommer til at hedde det)

Kan købe 6S med 64GB ved OiSTER til 5.640 kr. hvilket må være en OK pris, eller hvad tænker du? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 23:24
Køber altid kun S udgaverne, hvor de får rettet børnesygdommene.

Købte også min ved Oister i november. Der havde de kun 16 GB til 4500kr, så den pris for 64 GB lyder absolut spiselig
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu