recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lukke pc ned med tastatur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lukke pc ned med tastatur

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lukke pc ned med tastatur
    Sendt: 29-April-2016 kl. 14:38
Hej
Skærmen til min stationære Windows 10-pc er lige holdt op med at virke. Hvordan lukker jeg pc'en ned vha tastaturet?
På forhånd tak
/zemo/
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 14:50
Ander det ikke, men hvad med at bruge power knappen på PCen?
 
Flemming
 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 15:02
Det virkede ikke første gang, men den skulle lige holdes inde et par sekunder. Har altid lukket ned på skærmen. Tak for hjælpen.
/zemo/
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hvordan lukker jeg pc'en ned vha tastaturet?
ALT+F4 er afslut, både for programmer og Windows. 
Ved Windows kommer der så en menu hvor du kan vælge imellem Slumre, Genstart og Luk.
Default er Luk, så Enter i blinde. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Det virkede ikke første gang, men den skulle lige holdes inde et par sekunder. Har altid lukket ned på skærmen. Tak for hjælpen.

Du har så tvangs-slukket maskinen i stedet for at lukke Windows kontrolleret ned.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Det virkede ikke første gang, men den skulle lige holdes inde et par sekunder. Har altid lukket ned på skærmen. Tak for hjælpen.

Du har så tvangs-slukket maskinen i stedet for at lukke Windows kontrolleret ned.
Det har du nok ret i. Jeg ville prøve at tænde igen for at bruge JørgenT's metode med Alt+F4. Men det virkede ikke, jeg handlede jo i blinde. Pc'en starter jo nok op i Bios efter forkert nedlukning, og der aner jeg jo ikke hvad jeg skal trykke på.
Nå, jeg må skaffe en ny skærm. Tak for hjælpen til alle.
/zemo/
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 18:08
Jeg tror ikke nødvendigvis den starter op i BIOS - Jeg har lukke min på denne måde flere gange og har altid været i stand til at starte normalt op i Windows næste gang.

Men enig i at det ikke er den optimale måde, men nogen gange er der ikke så meget andet at gøre ..  :-)

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 11:50
I standard opsætning burde powerknappen lave en sleep/slumre.

Er du sikker på at det er skærmen som har problemet og ikke et eller andet i computeren?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Er du sikker på at det er skærmen som har problemet og ikke et eller andet i computeren?
Ja, der er (var) en blå lysdiode på fronten af skærmen, som nu er gået ud. Jeg har tjekket at den får strøm - nada! Det skal også siges at den har skrantet et stykke tid (kørt op og ned i lysstyrke), så den er nok bare færdig.
Jeg har en gammel CRT-skærm i kælderen, som jeg vil prøve at sætte til senere. 
/zemo/
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu