recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelsen på bagkanalerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Størrelsen på bagkanalerne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Størrelsen på bagkanalerne
    Sendt: 29-April-2016 kl. 15:30
Jeg har idag et 5.1 system alle bestående af Dali Fazon lcr. 
Jeg har dog problemer med at få den ene baghøjtaler placeret og har derfor overvejet udskiftning.

I den henseende har jeg kigget på Fazon mikro, som jo er en mindre højtaler og med en mindre enhed og kun en enhed modsat LCR´s 2.
Den anbefales fint til det tænke brug, men jeg ville lige forhøre mig om kompromisets størrelse.
Fra LCR til Mikro.
Jeg tænker at det til musik nok har noget at sige, men til film har jeg ikke en ide.
Min tanke er at bruge de 2 overskydende Fazon som zone 2 højtalere i køkken alrum

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 17:42
Der er jo også Fazon Sat, som er en mellemting af mikro og lcr.  Men som udgangspunkt, er det vigtigste, at højttalerne vejen rundt lyder så ens som muligt. Det vil være opfyldt, da det er samme producent, og højttalere i stort set samme modelserie.
Hvis pladsen er til  Fazon Sat, er du tættest på samme lyd, men ellers kan mikro sagtens bruges. Det alle modellerne mangler, er bas, og det varetages jo under alle omstændigheder af en sub.
PS. Mine surround fronter og center er Mentor serien, og har just udbygget til Atmos med Fazon Sat i loft og bagkanaler, her er ingen forskel i klang, men sub'en overtager bassen fra 120 Hz fra Fazon Sat ( Audyssey ). Surroundkanalerne overtages af sub'en ved 60 Hz, men Mentor serien i front kører full band, og jeg hører ingen klangforskelle.


Redigeret af JeTex - 29-April-2016 kl. 18:10
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 18:00
Den har jeg tidligere haft og kan desværre ikke rigtigt løse det på ønsket måde:)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu