recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Akustik behandling af bio rum!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Akustik behandling af bio rum!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Akustik behandling af bio rum!
    Sendt: 29-April-2016 kl. 15:42
Hej.

Jeg er igang med at planlægge hvordan jeg skal lave egen akustik behandling af bio rum.

Det er både aborbering og diffusion. Løsningen skal kunne ophænges på væggen så altså ikke indbygget i væggen.

Det kunne være super fedt hvis nogen havde lyst til at smide nogle billeder op af deres lsninger til inspiration -  bare rolig,  jeg kopierer ikke:)

Som udgangspunkt er jeg ikke helt vild med at hænge "plader" op med aborbering eller andet bagved et højtalerstof... Håber nogen har nogle fede løsninger som kan inspirere!
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 16:17
Hej!

Jeg skal lige være med her, løsningen skal kunne hænges på væggen, men du er ikke vild med at hænge plader op?

Hvordan skal det forstås?

Selv valgte jeg at få lavet et akustikloft som gav virkelig meget (selvom processen langt fra var uden komplikationer) og et stort, tykt gulvtæppe på gulvet.

Jeg kunne nok godt bruge lidt diffusion, men så nørdet er jeg ikke gået til værks... endnu Tongue

Absorberingsplader behøver ikke være grimme og sorte, man kan få lavet dem med motiver, f.eks. film-plakater eller hvadend man nu føler for.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2016 kl. 16:26
Du kan jo beklæde rummet med "Tobleroneskum", men det fjerner ikke unoder i de dybe toner. Der skal der bruges mineraluld bag stof, og det er ikke kønt med 10 cm dybe kasser. Hvis du istedet kan sætte et træskelet op på væggene, kan mineralulden "forsvinde" helt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 17:33
Du kan tage et kig på min biotråd, og se hvordan jeg har gjort. Men hvis du vil ha en løsning der kan hænge på væggen, men alligevel ikke hænge noget op på væggen, kan jeg ikke regne ud hvad det, du har forstillet dig???

Jeg bryder mig ikke så meget om et diffust lydbillede, og har bygget min bio efter optimal lyd på een plads, så derfor er jeg gået uden om diffusere. Men hvis du gerne vil give god lyd på alle pladser, er diffusere en nødvendighed.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu