recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Ny A/V receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Ny A/V receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Ny A/V receiver
    Sendt: 30-April-2016 kl. 18:31
Jeg skal ud og købe en ny Av-Receiver da jeg mangler Pre-out på min Onkyo 646. Da jeg har købt en Cambridge Audio effekt forstærker som har 2 indgange en med RCA og XLR ( Her har jeg en ældre Nad 1000 S Forforstærker ) tilsluttet.
 Jeg vil så tilslutte en Av-Receiver til RCA indgangen, Min Cambridge har en omskifter som kan adskille de 2 indgange og derved kan jeg tilslutte 2 forforstærkere.

Valget står lige pt. imellem disse 4

http://hifi-freaks.dk/webshop//foraarsclearance-marantz-sr6010-soelv-b-stock-p-1889.html
Nr 1
Marantz SR6010 Sølv Kan køre som et 9.2 setup ved tilslutning af effektforstærker
Pris lige nu  sølv kun 5899 kr. Sort 6499 kr.

 Denne liger på min 1 Plads da jeg får meget for pengene. Jeg har dog aldrig haft Marantz og Denon surround receiver så kender ikke til dem. Har haft Sony Yamaha og sidst en Onkyo 646 som klart har været den bedste ren lyd i 2 kanals stereo og med Atmos i surround. Hvis de nye  Onkyo TX-RZ800 ikke var så dyr  havde den også været på listen .

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x3200w-surround-receiver/
nr 2
Denon AVR-X
3200W 7,2 Pris 5999 kr.  Mangler 1 Phone indgang

Nr 3
Yamaha Yamaha 7.2 receiver RX-A850 Pris 5990 kr. Mangler Dts-X

Har lige opdaget at Yamaha nye RX-V 81 Series 2016 modeller er ved at komme i handel hvor
Yamaha  RX-V781 er topmodelen. Pris ca 6300 kr. Den har pre-out og Atmos og Dts-X
Det er desværre et skridt ned i forhold til AVENTAGE Serien. Så det skal jeg have undersøgt.
Kan se at AV-Connection har dem til salg.

Nr 4 men egentlig som nr 1 men det skyldes den høje pris.
Denon AVR-X4200W
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x4200w-surround-receiver/

Har alt det jeg skal bruge og mere til. Dog er prisen stadig Høj 8999 kr. I forhold til Marantz Sr 6010. Kan jeg vente lidt kan jeg måske være heldig og finde en på Tilbudstorvet til en måske 7000 kr. så den står også høj på listen da jeg synes den er flottere end SR 6010 son jo også mangler et ordenligt Display

 Kan faktisk få  Marantz SR7010 til 9299 kr. som er topmodellen med 9 forstærkertrin men den er overkill til mit behov.

 Hvad siger i om de forskellige forslag ?


Redigeret af janbau - 30-April-2016 kl. 23:30
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 19:43
Skal det være nyt? Jeg har en NAD 757v2 til salg hvis det kunne friste?
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 20:28
Helst næsten nyt men vigtigst den skal have Atmos og Dtx-S ellers havde jeg købt en Yamaha RXV779BK med pre-out  i stedet for Onkyo 656. Den har været til salg til kun ca 4000 kr.
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 20:44
Okay det kan min nad desværre ikke klare Thumbs Up God jagt
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu