recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hegel H80 ingen løft i lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hegel H80 ingen løft i lyd

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 17:28
med mindre du har møbleret rundt, så vil jeg ikke mene at  rummet har specielt meget at sige. Benyttede du rumkalibrering på din NAD?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kimhb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimhb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 18:02
Jeg har selv en Hegel H80 hjemme til låns for øjeblikket, sammen med en Nuprime STA9/DAC9 combo.

Der er ret stor forskel i lyden når jeg blot bytter rundt på forstærkerne og efterlader alt andet som det er.

Jeg synes også Hegel har godt fat i bassen. Man får en ret fed, fyldig lyd,  - når man lige bytter til Hegel lyder det nærmest som om man har trykket på en loudness knap (dog efter at have skruet op, for H80 er ikke nær så kraftig). Til gengæld spiller den ikke så klart, og når man skruer højt op bliver der tydelig forvrængning. Masser af knitren i diskanthøjttaleren som slet ikke fås med Nuprime.

Jeg kan virkeligt anbefale at købe et sted hvor man kan låne et par forstærkere med hjem og prøve i sin egen stue.

Ud over det med den mere fyldige lyd på Hegel, synes jeg at Nuprime er langt bedre - også Nuprimes IDA-8 som jeg lånte en uges tid før disse to.
Nuprime STA9/DAC9, Triangle Quartet Genese
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 18:16
Sådan er vi så forskellige :)

Jeg synes at Nuprime har en klang der er meget lysere end Hegel, som jeg finder mere neutral.

Hegel H80 har heller ikke det samme overskud som en IDA-8 f.eks så hvis man vil spille rigtig højt er det nok ikke det rigtige valg.




Til top
LarsCL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2015
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsCL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Reference er ikke altid det mest spændende :) Men det er korrekt :P
Smukt sagt Big smile

Jeg tror jeg prøver en gang rum korrektion med en umik-1 og noget Dirac eller room eq wizard. Kan man godt bruge dette selvom man bruger usb indgangen på forstærkeren?

Jeg er slet ikke fan af bulder bas som NAD måske er kendt for.
Jeg vil have en lyd der er præcis hvor man kan høre alle de bitte små detaljer i lyden, men jeg hader skinger lyd. 

Lyd der skærer i ørene, jeg kan slet ikke have det :-)
Til top
LarsCL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2015
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsCL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

med mindre du har møbleret rundt, så vil jeg ikke mene at  rummet har specielt meget at sige. Benyttede du rumkalibrering på din NAD?

Jeg har ikke møbleret rundt siden mit forstærkerskifte. Ja på NAD´en havde jeg kørt det der program med målemikrofonen. Det kan da godt være det der har gjort forskellen tænker jeg?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 07:42
jeg ville uden tvivl gå efter en Rega forstærker. Syntes at et komplet Rega setup , kan noget helt specielt. Musik for musikkens skyld.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 12:08
Ja, det allerbedst ville jo være hvis du kunne låne et par stykker med hjem og høre hvad der gør sig bedst og hvad du synes giver dig mest lyd :)
Til top
LarsCL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2015
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsCL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 17:51
Jeg ville meget gerne noget Rega, men så skal jeg også have en Dac ved siden af da jeg bliver nød til at køre med usb desværre. 

Har siddet lidt og luret på Dirac Live og Room EQ Wizard som rum korrektion, det ser sgu teknisk ud :-S
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu