recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mail fra Netflix?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mail fra Netflix?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mail fra Netflix?
    Sendt: 03-Maj-2016 kl. 16:10
Jeg har fået en lidt usikker mail fra Netflix
Hvad er nu det?
Er den lovlig eller tovlig?
Jeg har lige logget på Netflix DK, men der står jo bare "en computer"
Der står ikke, at det er min computer
Jeg har mulighed for at acceptere eller afvise anmodningen
 
Sign-in Request
Dear Jakob,
We've received a sign-in request from a computer. Please let us know if you recognize this request and would like to allow access to your Netflix account.


Redigeret af jake51 - 03-Maj-2016 kl. 16:21
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 16:27
Har du tjekket om det rent faktisk er Netflix, som er afsenderen?

Jeg har aldrig oplevet sådan en mail, selvom vi har en del devices på Netflix derhjemme, så det kunne være en mail, man skal passe på med...
Til top
kiuls Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2005
Sted: 2500 Valby
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kiuls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 16:35
Hvis du har koblet op til netflix fra en anden enhed end den du normalt bruger, kan de godt finde på at sende en sådan mail for at sikre sig at alt er ok.

Hvis du ved at du har gjort det, ville jeg ikke være nervøs ...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 16:57
Er der et link i mailen?
Hvis ja, har du checket at det er rigtige link?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 17:05
Afsender er info@mailer.netflix.com
Jeg tror nu bare, at jeg ikke gør noget 


Redigeret af jake51 - 03-Maj-2016 kl. 17:06
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 17:42
Gmail gør helt det samme, hver evig eneste gang, at der logges på ( fra en ny enhed ). Der skal jo kun foretages noget, hvis man ikke kan genkende trafikken.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 17:43
1. de har jo ikke mulighed for at "identificere" din computer ved navn. så de siger selvfølgelig blot "en computer"
2. det sker typisk hvis man prøver fra en computer man ikke har brugt før. (google og en masse andre har samme fremgangsmåde for at tilsikre at folk ved der kan være forsøg på at tilgå kontoen fra enten dig selv eller andre.
3. holder du musen over et link hvis de fleste browsere i nederste venstre hjørne vise det link den sender dig til hvis du reelt klikker på den. ikke bare hvad der står (enhver idiot kan skrive et på en side og sende dig til et helt andet sted hen.) der SKAL stå netflix.com til sidst. og ser man "wp-admin" i linket eller noget lignende så kan jeg garantere det vil være dumt at klikke på det.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2016 kl. 17:52
Så kunne de da skrive, at jeg har logget på med min mailadresse
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2016 kl. 17:21
æh de sender jo netop til din mailadresse - ellers ville de jo ikke kunne vide hvilken konto der var forsøgt logget ind på!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu