recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilkobling af PS4 over lang afstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilkobling af PS4 over lang afstand

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilkobling af PS4 over lang afstand
    Sendt: 06-Maj-2016 kl. 15:48
Jeg bruger i øjeblikket min PS4 i et andet værelse end i vores stue. Indimellem sker det dog, at jeg har nogle venner på besøg, hvor det bliver aktuelt at spille i netop stuen på husets største tv.

Jeg har i den forbindelse spekuleret i, om der findes en smart måde at løse denne problemstilling på, uden at man hver gang skal fra-/tilkoble PS4'eren. Egentlig havde jeg overvejet, om man skulle skaffe sig en hdmi-switch og så trække et langt hdmi-kabel ind i stuen, men er det meningsfyldt? Findes der overhovedet så lange hdmi-kabler? (Vi snakker et kabel, der trukket langs væggen nok skal være 15-20 meter langt)

Nogen, der har nogle gode idéer?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 15:54
Der findes hdmi over Lan.

Så kan du klare 20-50 meter
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 16:20
Hvad vil fordelen være ved "hdmi over lan" fremfor et langt kabel?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 16:29
signal kvaliteten i et hdmi kabel falder over afstanden. derfor er der ingen hdmi kabler der er ret meget over 20m da der så ikke kan garanteres FHD support. hdmi extender som det reelt hedder gør at man trækker det gennem cat5-6 kabler i stedet. hvilket gør du kan trække det markant længere. Men bortset fra det, så er en hdmi switch og extender den rigtige vej at gå så - men så absolut ikke en vanvittig billig løsning hvis man vil have en ordentlig løsning
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 16:34
Men hvad vil du gøre med controllerne, videosignalet er ikke noget problem men kan være lidt mere besværligt at få controllerne til at være stabile på den afstand i mellem rum.
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 16:39
Der er faktisk ikke nogen dør imellem, og i ren fugleflugtslinje vil controllerne ikke være meget mere end 4-5 meter væk, så det forestiller jeg mig ikke, er noget problem.

Jeg er meget opmærksom på, at der helst ikke må være et mærkbart kvalitetstab, men vil det betyde, at der også vil være kvalitetstab på fx nedenstående kabler?:

https://www.av-cables.dk/hdmi-langdistance-kabel/
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 17:07
Der er intet kvalitetstab på billedet uanset hvad du vælger, enten er der billede ellers er det ikke.
Prøv at mål nøjagtig hvor langt kabel du skal bruge, hvis du kan nøjes med et 15m mener jeg ikke det er et problem.
Det 15m jeg bruger kostede kr.349,- og virker med 3D
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 17:28
15 er nok i underkanten. Et 20 meter-kabel kan nok lige klare det.
Til top
Bergmasca Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bergmasca Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 18:27
Har du overvejet et Playstation TV?
Det kan netop streame spillet fra din Playstation til et andet tv end det, som Playstationen står ved.

Jeg har ingen praktisk erfaring med det, men har tit overvejet at investere i det, når jeg har stået i diverse forretninger, hvor de har haft det. 
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 18:47
Den smule, jeg har hørt om PlayStation TV, er netop, at der er et vist kvalitetstab.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2016 kl. 20:29
Det er faktisk ikke helt korrekt MulleB - der vil være et billede. men det vil så ikke længere kunne køre 1080, men kun 720p fx. "kvalitetstab" er et underligt ord at bruge. Billedet bliver teknisk ikke "dårligere" som fx at det bliver grynet eller noget. Det kan bare ikke understøtte de høje pixelopløsninger ganske enkelt fordi båndbredden ikke er stor nok ude i enden på grund af signal-tabet.
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 12:20
Jeg endte med simpelthen at købe et 20 m hvidt aktivt HDMI-kabel samt en HDMI-splitter. Og det ser ud til at virke helt efter hensigten. Jeg har ikke bemærket noget kvalitetstab.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu