recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic HDD-rec og kryptering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic HDD-rec og kryptering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic HDD-rec og kryptering
    Sendt: 16-Maj-2016 kl. 06:10
Jeg har TV3+ som en tilvalgskanal til mit Sofa tv-abonnement via et CA Modul og tilhørende kort monteret i min Panasonic DMR-BCT950. Nogle gange optages programmerne dog krypteret (symbol med en gul nøgle) på denne kanal og kan ikke umiddelbart afspilles. Andre gange optager den fint TV3+ uden nogen kryperingsproblemer.
Jeg tænker at det måske var fordi jeg afspillede en anden krypteret udsendelse fra harddisken samtidig, men det gør jeg aldrig, så jeg kan ikke gennemskue hvorfor den krypterer udsendelser engang imellem. Jeg kan ikke efterfølgende få dem låst op.
Nogen der var hvorfor dette sker? Det skete også på min tidligere 820'er.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 10:14
Optager du måske en anden krypteret kanal i mellemtiden? Såvidt jeg forstår optager den krypterede programmer "som de er", hvis CA modulet allerede er i brug. Sådan står det i al fald beskrevet i manualen.

At du slet ikke kan dekryptere optagelsen bagefter undrer mig dog meget. Det var netop det man skulle kunne gøre, når programmer ikke kunne dekrypteres under optagelsen. Men jeg har ingen "hands-on" erfaringer med det, så jeg har (igen) kun manualens ord for det...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2016 kl. 10:34
Prøv at få byttet dit CA + kort hos Stofa. Havde Stofas egen smartbox i 6 mdr uden at kortet kom til at virke 100% trods flere teknikerbesøg.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Optager du måske en anden krypteret kanal i mellemtiden? Såvidt jeg forstår optager den krypterede programmer "som de er", hvis CA modulet allerede er i brug. Sådan står det i al fald beskrevet i manualen.

At du slet ikke kan dekryptere optagelsen bagefter undrer mig dog meget. Det var netop det man skulle kunne gøre, når programmer ikke kunne dekrypteres under optagelsen. Men jeg har ingen "hands-on" erfaringer med det, så jeg har (igen) kun manualens ord for det...
 
Jeg optager ikke noget andet i mellemtiden. Nogle gange har jeg dog set en optaget udsendelse fra 3+ imens jeg har optaget fra 3+, men den optagede udsendelse burde jo være dekrypteret allerede ved optagelsen, ik?
Men der er ligesom ikke noget system i hvornår jeg kan have gang i 2 krypterede kanaler på én gang. Det er lidt tilfældigt om den vil afspille det eller ej, synes jeg.
Hvis jeg prøver at dekryptere bagefter, så får jeg bare en scramble fejl fra maskinen da udsendelsen er krypteret.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 10:10
Har du tjekket i menuen hvad den står til at gøre med crypt/decrypt?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2016 kl. 10:13
Hvis den ligger krypteret optaget på recorderen, så skyldes det, at recorderen ikke - på optagetidspunktet - har kunnet få fat på (og adgang til) CAM + kort.

Dette kan skyldes flere ting - det mest sandsynlige er nok, at kortet allerede er i brug til noget andet (optagelse af anden krypteret kanal, afspilning af krypteret materiale fra HDD). Eller også kan der være et teknisk problem med kommunikationen mellem recorder og CAM/kort.

Du burde dog altid kunne afspille det efterfølgende, med mindre kortet er i brug på afspilningstidspunktet.

Jeg har i hvert fald ikke krypterings-problemer med mine optagelser fra C More på YouSee.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 05:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du tjekket i menuen hvad den står til at gøre med crypt/decrypt?
 
Hvor kan jeg finde det henne? Det har jeg ikke været opmærksom på i hvert fald.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 05:46
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hvis den ligger krypteret optaget på recorderen, så skyldes det, at recorderen ikke - på optagetidspunktet - har kunnet få fat på (og adgang til) CAM + kort.

Dette kan skyldes flere ting - det mest sandsynlige er nok, at kortet allerede er i brug til noget andet (optagelse af anden krypteret kanal, afspilning af krypteret materiale fra HDD). Eller også kan der være et teknisk problem med kommunikationen mellem recorder og CAM/kort.

Du burde dog altid kunne afspille det efterfølgende, med mindre kortet er i brug på afspilningstidspunktet.

Jeg har i hvert fald ikke krypterings-problemer med mine optagelser fra C More på YouSee.
 
Hmm, jeg har ALDRIG kunne åbne en krypteret optagelse på harddisken, hvor der har været et gult nøgle-symbol ud for, med en streg over. Hverken på min nye 950'er eller på min gamle 820'er. Jeg har prøvet med to forskellige kort fra Stofa. Ingen forskel på hvordan den opfører sig. Men det er heldigvis sjældent det sker. Måske én gang hver anden måned. Jeg har kun to krypterede kanaler: TV2 Zulu og TV3+


Redigeret af Steen F. - 20-Maj-2016 kl. 05:48
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du tjekket i menuen hvad den står til at gøre med crypt/decrypt?

 
Hvor kan jeg finde det henne? Det har jeg ikke været opmærksom på i hvert fald.

Jeg har hverken maskine eller manual, så helt præcis hvor kan jeg ikke fortælle dig.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du tjekket i menuen hvad den står til at gøre med crypt/decrypt?

 
Hvor kan jeg finde det henne? Det har jeg ikke været opmærksom på i hvert fald.

Jeg har hverken maskine eller manual, så helt præcis hvor kan jeg ikke fortælle dig.
Jeg har heller ikke maskine, men side 33-34 i den engelske manual har noget forklaring. Wink

Manual kan downloades her ved indtast model nummer og søg:

Mvh. JørgenT
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg har heller ikke maskine, men side 33-34 i den engelske manual har noget forklaring. Wink

Manual kan downloades her ved indtast model nummer og søg:

Mvh. JørgenT
 
Tak, men hos mig virker dekryptering ikke som beskrevet. Som jeg ser det, er det enten fordi maskinen bruger den "forkerte" tuner når der optages fordi de andre to tunere er optaget, og således at CA-modulet ikke bruges korrekt. 3 tunere og 2 CA-slots lyder lidt forvirrende. Ellers er det fordi jeg tilfældigvis har forsøgt at se krypterede kanaler imens den har optaget en krypteret kanal. Ellers er det Stofa der laver "noget" med de krypterede kanaler.


Redigeret af Steen F. - 08-Juni-2016 kl. 19:21
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
PeterJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Maj-2013
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

jeg har ALDRIG kunne åbne en krypteret optagelse på harddisken, hvor der har været et gult nøgle-symbol ud for, med en streg over.
Hvis der er nøgle-ikon ved optagelsen, kan den ses og dekodes, så den senere kan ses uden kodekort. Hvis der er kryds over nøgle-ikonet, har man ikke adgang til kanalen. Hvis man ønsker at langtidsarkivere optagelsen, vil det nok være smart at dekode den. Ulempen er, at maskinen ikke kan lave andet under dekodningen, og dekodningen tager mindst lige så lang tid, som optagelsen varer.

Jeg har for nogle måneder siden skiftet fra Yousee fuldpakke uden kodede kanaler til BlandSelv kanaler, som jo kræver CA-Modul og kodekort. Det har hele tiden fungeret meget ustabilt på f.eks. TV2 News, Zulu og Charlie men også alle andre kodede kanaler. For det meste bliver optageren stående på PAUSE i hele optageperioden og optager intet. Ca. hver tiende gang optager den normalt. Nogle gange afkodes i realtid under optagelsen - andre gange optages kodet, og det kan så afkodes med "Entschlüsseln" funktion under "Option". Det er ulideligt at man aldrig ved, om en optagelse lykkes, så jeg skifter nu tilbage til fuldpakken, hvor alle kanaler er ukodede.

Dette med at optageren bliver stående på PAUSE er tidligere set på ukodede kanaler og med DMR-BCT950 såval som andre Panasonic modeller. Det har dog kun drejet sig om enkelte kanaler, men det har været konsekvent på kanalen, og YouSee har rettet fejlen hos dem efter tilstrækkelig meget brokkeri fra kunderne. Ansvaret for problemerne med kodede kanaler kan nok ikke entydigt lægges hos udbyderen, da fejlen ikke er konsekvent, men det vil nok være håbløst at forsøge at råbe Panasonic op. Vi må leve med at være samspilsramte og afvente en softwareupdate til maskinen (kører med v1.02, som pt. er nyeste).


Redigeret af PeterJensen - 23-Juni-2016 kl. 17:44
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu