recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med HDMI Audio Extractor til RPi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med HDMI Audio Extractor til RPi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med HDMI Audio Extractor til RPi
    Sendt: 16-Maj-2016 kl. 10:42
Hej!

I forbindelse med at jeg gerne vil droppe den indbyggede Plex klient i mit samsung tv, og flytte den ud til en "ekstern" boks er jeg løbet ind i problemer.
Min gamle reciver har ingen HDMI indgange, men kun coax/toslink optisk. I mange år var det jo rigtigt godt, og udover den manglende hdmi, er der ingen problemer med den.
En oplagt plex klient ville være en af de mange raspberryPi's jeg har liggende, men der er jo bekendt kun hdmi digital lyd ud.
Det skal siges, at jeg kun har behov for DD 5.1 samt DTS, ingen fancy HD lydformater :)

Spørgsmålet er så: er der nogen der har erfaring med en af de mange "HDMI Audio Extractor"'ere der findes i stor stil på nettet?
Det kunne være denne eller evt denne.
Jeg ved det vil blive lidt en "halv løsning", men i hvert fald billigere. Det skal siges at der meget gerne skal være CEC igennem boksen, så jeg fortsat kan styre den igennem HDMI.
Derudover vil jeg meget nødigt skulle slås med sync problemer i forhold til lyd og billede, hvis det kunne blive et issue.

/Bjarke
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 13:25
Hvis nu andre skulle falde over denne tråd i fremtiden, så tillader jeg mig lige at svare mig selv :)
Købte følgende:
som godt nok lige krævede jeg loddede stikket på en gammel strømforsyning (bliver leveret med UK stik).
CEC virker fint, og jeg får optisk 5.1 DD samt DTS ud af den, hvis blot man sikrer sig at Kodi/Rasplex står til at sende bitstream lyd ud via HDMI.
Da lyden kommer både via optisk og hdmi, må man mute tv'et når man ønsker at benytte sig af lyden via optisk.
Men alt i alt en ok billig løsning, når ens reciver mangler HDMI understøttelse.

/Bjarke
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2016 kl. 16:22
Fedt med en update på udfordringen
Du skriver, at CEC virker fint. Betyder det, at det altid virker uden undtagelse? Altså der ikke er dage, hvor du lige må genstarte TV eller RPI'en for at få hul igennem?
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bcravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2016 kl. 10:32
Jeg har ikke rigtigt nogen erfaring med den over længere tid, da min PI har været brugt til mange forskellige projekter for tiden :)

/Bjarke
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu