recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Finde en fejlkilde - hjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Finde en fejlkilde - hjælp søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Finde en fejlkilde - hjælp søges
    Sendt: 20-Maj-2016 kl. 12:40
Jeg har igennem den seneste tid erfaret en lille klik lyd under afspilning af film og musik via min receiver Nad t757.
Jeg har egentlig altid haft den lyd fra mit tv som er koblet til via optisk til receiver, nå jeg skiftede kanal eks.
Nu kan jeg høre det under afspilning af film, det er et lille klik/"klips". Nogen ideer til hvad der kan være af ting jeg kan gå igennem?
Min receiver fik i vinters en større gennemgang efter lynnedslag.

Jeg har lige trukket mine kabler i væggen, kan det være støv i hdmi eller optisk eks?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 12:41
Umiddelbart er problemet størst ved brug af Mac som afspiller, ikke min ps4 (begge er opkoblet med hdmi)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 12:47

Hej.

Jeg ville prøve at bytte om på dine to HDMI kabler ene ende.

Det fra Mac og det fra ps4.

Følger fejlen med?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 20-Maj-2016 kl. 12:47
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2016 kl. 15:28
Det vil jeg lige prøve med ombytning eller andet hdmi kabel. Ved eftertanke, kommer jeg i tanke om at jeg nemlig har fået taget et gammelt kabel i brug.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 08:20
Fik skiftet hdmi fra tv til receiver - uden held.

Jeg har måske noget støj af en eller anden art. Forklaring følger:) - Jeg har et vogels vægbeslag, hvor jeg kan trække tv´et godt ud og vinkle det. Men når det gøres, så får jeg enormt meget støj på min tv antenne signal og må "pille" lidt ved kablerne før det stopper.

Der er ingen hjemmelavede kabler, men faktisk nogle halvdyre hdmi og antenne kabler.

Jeg får stadig den der "tsk" eller "tjk" lyd engang imellem -det kunne lyde som småknaster i et bål:). Ser game of thrones pt, så det kan nemt forveksles:)

Andre gode bud?
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2016 kl. 10:10
Er du sikker på at det kommer "udefra". Hvis du spiller radio/netradio kommer det så også?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu