recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router fra Hiper og Apple Time Capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router fra Hiper og Apple Time Capsule

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router fra Hiper og Apple Time Capsule
    Sendt: 23-Maj-2016 kl. 12:43
Jeg får bredbånd via kabel-tv nettet fra Hiper senere i dag.
 
Jeg vil have et setup, hvor en Apple Time Capsule står for det trådløse net og sikkerhedskopiering. Routeren fra Hiper vil jeg gemme i et skab.
 
Nogen der ved, hvordan dette sættes korrekt op. Kræver det kontakt til Hiper for at sætte router i bridge mode eller andet? Eller kan jeg klare det selv via routerens indstillinger?
 
På forhånd tak.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 12:55
Du kan selv sætte den i bridge mode, der er en guide på deres side.

Du skal sætte det op på følgende måde:

Hiper modem -> Time Capsule -> alt dit andet udstyr (kablet og WIFI)
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 18:48
Tak for svar.

Fik sat det op, men kort tid efter, jeg satte den i bridge mode røg forbindelsen til Internettet. Synes jeg har læst et sted, at det kan være nogle timer før der tildeles en IP efter routeren er sat i bridge mode. Nogen, der kan bekræfte det. Hiper kundeservice er lukket nu ;-)
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 19:34
Ikke rigtig, mit virkede med det samme.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2016 kl. 19:52
Mit virkede også, men kun i 5 minutters tid. Så røg forbindelsen til Internettet. På deres Facebook sider har Hiper svaret en bruger således: 
"Du kan slå "Router mode" fra inde i interfacet. Dog skal du vide at det lige pt. Kan tage 3-6 timer før at du får en IP efterfølgende. " 

Det er måske det, der har ramt mig.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 02:39
Øh, hvor er det lige at i finder opsætningsguiden til at sætte Hiper router i Bridge Mode? Jeg har kører også med en ATC!
           
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 06:33
Under routerens indstillinger. Så vidt jeg husker under Advanced-Administration og så sætte Router Mode til "No".
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 08:53
Altså sådan her: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/saadan-tilslutter-du-en-separat-router-til-dit-netgear-modem/cg3700

Sorry, er ikke den store netopsætningshaj

Redigeret af nbu001 - 24-Maj-2016 kl. 08:55
           
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 09:51
Ja. Det er korrekt.

Har i øvrigt fået mit til at køre. Det tog åbenbart noget tid før der igen var hul igennem til Internettet efter jeg satte den i bridge mode.
Go outside, the graphics are amazing!
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 10:53
OK, super! Prøver senere i dag :)
           
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu