recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstra kanaler => sløvt fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstra kanaler => sløvt fjernsyn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstra kanaler => sløvt fjernsyn
    Sendt: 24-Maj-2016 kl. 13:32
Vi abonnerer på en grundpakke med TV-kanaler fra YouSee, men når fjernsynet indlæser kanaler, registreres *alle* kanaler - dvs. i praksis kan vi måske se omkring 25% af de kanaler der indlæses.

Vores lokale udbyder siger at det ikke er muligt, kun at udsende de kanaler jeg rent faktisk kan se - så derfor registreres alle ekstra kanalerne også til ingen verdens nytte - om det passer eller ej ved jeg ikke, men det er er hvertfald ikke noget de gider at bruge tid på.

Der laves med jævne mellemrum ændringer i opsætningen, så hele skidtet skal indlæses igen - det gør også at det tidskrævende roderi med at slette ubrugelige kanaler og sortere lidt rundt i dem ikke er noget man rigtigt gider at bøvle med

Her forleden tog jeg mig så alligevel sammen til det og brugte en god times tid på at slette alle de kanaler vi alligevel ikke kan se og udover at det er langt nemmere at bruge og overskue det resterende, så havde det også den bivirkning at fjernsynet er blevet væsentligt mere responsivt til alm. navigation og TV-guiden er blevet afsindigt meget hurtigere at bruge - og meget hurtigere til at indlæse data - det var jo nærmest som at få nyt fjernsyn (har et Sony EX724 så vidt jeg husker).

Denne opsætning holder dog kun til næste gang udbyder laver noget om og det hele indlæses igen, så vi må nyde det så længe vi kan.

Er der nogen som ved om det burde være muligt at filtrere det signal der udsendes, så jeg fremover kan slippe for dette problem?

- eller har andet input til ovenstående?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 13:41
Der findes ikke filtrere der hjælper dit problem.

En time syntes lang tid. Bruger da højst 10 minutter på mit Sony når kanaler lægges om, men sjældent at Yousee gør det.

Måske lokal net laver mere om
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 17:03

Du kan leje den nye boks, den sættes op til hver enkelt kunde, og har kun de kanaler man har adgang til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2016 kl. 17:18
Jeg bruger menufunktionen "favoritter". Marker de kanaler i kan/vil se som "favoritkanaler" og tilvælg "favoritter" i kanallisten. Vupti er EPG m.m. kun de kanaler man har valgt. Håber det hjælper.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu